• جمعه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401020905932
  • خبرنگار : 71610

بیانیه پایانی راهپیمایی میلیونی ملت یمن در روز جهانی قدس

بیانیه پایانی راهپیمایی میلیونی ملت یمن در روز جهانی قدس

پایتخت و دیگر شهرهای یمن عصر جمعه میزبان راهپیمایی بزرگ و باشکوه روز جهانی قدس بودند و حاضران در این راهپیمایی طی بیانیه پایانی از کشورهای عربی خواستند از ملت فلسطین حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، ملت یمن در ۶۰ میدان در صنعاء و ۱۳ استان روز جهانی قدس را زنده نگه داشتند. 

صنعاء روز جمعه در خیابان "الستین" شمالی میزبان راهپیمایی روز جهانی قدس و شاهد حضور بی‌سابقه اهالی این شهر بود.

شهروندان یمنی با برافراشتن پرچم فلسطین و یمن شعارهایی را علیه رژیم صهیونیستی سر دادند.

بیانیه پایانی راهپیمایی میلیونی ملت یمن در روز جهانی قدس

معترضان یمنی همچنین عادی کردن روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را خیانت به ملت فلسطین و خنجر زدن از پشت به آنها خواندند.

در بیانیه پایانی این تظاهرات آمده است، برقراری امنیت و ثبات در منطقه تنها با ساقط کردن رژیم صهیونیستی از وجود محقق خواهد شد.

ملت یمن همچنین تاکید کردند: فلسطین مسئله‌ای عادلانه بوده و سرنوشت ان پیروزی است و سرنوشت رژیم موقت اسرائیل نابودی و زوال است.

بیانیه پایانی راهپیمایی میلیونی ملت یمن در روز جهانی قدس

در این بیانیه همچنین آمده است:احیای امروز، احیای روحیه جهادی و بسیج همگانی امت اسلام برای ایفای مسئولیت‌های خود در علیه آمریکا، اسرائیل و دست‌نشانده‌هایشان است.

در این بیانیه آمده است: ما به عنوان مردم یمن جزء اساسی محور مقاومت و جهاد هستیم و با همه آزادگان در یک صف در برابر دشمن اسرائیلی ایستادگی و تاکید می کنیم که آرمان محوری ما قدس و فلسطین است.

ملت یمن مجدداً از معادله اعلام شده توسط سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان که اعلام کرده بود هرگونه تعرض به مسجدالاقصی و قدس به معنای جنگ منطقه‌ای است، اعلام حمایت کردند.

اسماعیل هنیه نیز در سخنانی که از رطیق نمایشگرها برای ملت یمن پخش شد، تاکید کرد: مقاومت کوتاه‌ترین راه آزادسازی قدس است.

وی گفت: این حضور باشکوه ملت یمن در روز جهانی قدس بر این مسئله تاکید دارد که فلسطین و قدس در قلب این ملت جای دارند و یمن به عنوان کانون عربیت و اسلامیت عاشق قدس و فلسطین خواهد ماند.

هنیه همچنین تاکید کرد؛ حوادث اخیر ماهیت پروژه صهیونیستی مبنی بر اشغال سرزمین فلسطین، ضربه زدن به هویت و خالی کردن این سرزمین از مردم آن را تایید می‌کند.

وی ادامه داد: ملت فلسطین تصمیم خود را گرفته‌ و این تصمیم انتخاب مقاومت است چرا که کوتاه ترین راه برای آزادی فلسطین است.

وی بار دیگر مسجدالاقصی را خط قرمز دانست و افزود: ما به همه گفتیم که درگیری میان ملت ما و دشمن اسرائیلی ممکن است که به نبرد منطقه ای و گسترده مبدل شود. هرگونه تعدی به مسجدالاقصی بازی با آتش است و ما اجازه تعدی به آن را نخواهیم داد.

هنیه تاکید کرد: ما اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت و سلاح خود را بر زمین نخواهیم گذاشت. ما از وجبی از خاک فلسطین چشم پوشی نمی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۰ ۱۳:۵۴

جناب هنیه دست از تعارفات سیاسی با دشمن بردارید دشمن شما فقط زبان زور را میفهمد همانطور که سیدعرب شیخ سیدنصرالله عزیز بارها به خانه سست عنکبوت اشاره کرده اند و در روز جهانی قدس نیز به تشکیل ارتش جهانی حزب الله برای آزادسازی قبله اول مسلمین جهان و محل معراج نبی اکرم(ص) و کانون ادیان الهی و قدس شریف تکیه و تاکید کردند باید مسلمانان جهان با تشکیل ارتش حزب الله برای نابودسازی رژیم منحوس و جعلی اسرائیل همت و اتحاد بکار ببرد به امید ارتش جهانی حزب الله برای آزادی قدس و فلسطین اشغالی خداوند در کتاب الله کریم فرموده: فان حزب الله هم الغالبون.......