• شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401021006073
  • خبرنگار : 71038

تسلیت سیاسیون برای درگذشت «نادر طالب‌زاده»

تسلیت سیاسیون برای درگذشت «نادر طالب‌زاده»

شخصیت‌های سیاسی کشور با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت نادر طالب زاده را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، متن پیام حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای درگذشت طالب زاده به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با نهایت تاثر و تاسف ضایعه فقدان‌ مرحوم استاد نادر طالب زاده جامعه رسانه ای و سینمایی و خانواده بزرگ رسانه ملی را در سوگ خود نشاند.

مرحوم طالب زاده از خیل یاران شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی بود که لحظه ای از جهاد تبیین و دفاع از اصول و ارزش های انقلاب و جمهوری اسلامی فروگذار نکرد.

اینجانب درگذشت آن شخصیت دغدغه مند و دلسوز جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی را به همسر مکرمه و فرزندان داغدار ایشان و همه دوستداران ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای آن مرحوم غفران واسعه الهی و همجواری با یاران شهیدش را مسئلت می نمایم.»

همچنین مهرداد بذرپاش رییس کل دیوان محاسبات کشور نیز با صدور پیام زیر درگذشت طالب زاده را تسلیت گفت.

«بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت چهره‌ دوست‌داشتنی و انقلابی، آقای نادر طالب زاده را به رهبر معظم انقلاب، خانواده ایشان و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب تسلیت می‌گویم.
آن مرحوم جزو پیشگامان جهاد تبیین و روشنگری در تقابل اراده‌ها با دشمنان این مرزوبوم بود.

برای طالب‌زاده‌ عزیز همنشینی با اولیاءالله و صالحان و برای داغدیدگان، اجر صابران را از درگاه الهی آرزومندم.
مهرداد بذرپاش

رئیس کل دیوان محاسبات کشور»

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه نیز با ارسال پیامی درگذشت نادر طالب زاده را به شرح زیر تسلیت گفت.

باسمه تعالی

انالله و انا الیه ر اجعون

درگذشت هنرمند انقلابی و چهره برجسته جهاد تبیین و آگاهی بخشی جناب آقای نادر طالب زاده موجب تاثر و تاسف شد.

ایشان ازچهره‌های فرهیخته واز سرداران جبهه جنگ نرم و دفاع از انقلاب اسلامی و از پیشگامان عرصه هنر متعهد و نیز از پیشکسوتان فعال و خوش ذوق ساحت فرهنگ انقلابی بود که عمیقا به اندیشه‌ها و آرمان‌های فکری امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله العالی) متعهد بودند. او با تلاشی خستگی ناپذیر حتی در اوج دوران سخت بیماری نیز از این جهاد فی سبیل الله دست نکشید.

حضور همزمان وی درعرصه‌های مختلف فرهنگ ورسانه از جمله مستند سازی، فیلم سازی، راه اندازی جشنواره‌های ضد استکباری و نیز پرورش استعدادهای درخشان مبتنی بر پایه‌های فکری انقلاب اسلامی، از ایشان شخصیتی کم نظیر در جامعه فرهنگی ما ساخته بود.

همین مبارزات ضد استکباری و ضد صهیونیستی وی منجر به قرار گرفتن او در لیست تحریم‌های استکبار جهانی شد که این نیز برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار زندگی آن فقید سعیدبه حساب می‌آید.

اینجانب فقدان این عزیز را به جامعه فرهنگی و هنری کشور و بخصوص خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده واز حضرت باری تعالی برای آن مرحوم غفران واسعه الهی برای بازماندگان صبر وشکیبایی مسالت دارم.

والسلام علیه و رحمت الله و برکاته

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، نیز درگذشت نادر طالب زاده را تسلیت گفت.

باسمه تعالی
الذی خلق الموت و الحیاة لیبلوکم أیکم احسن عملا و هو العزیز الغفور

نادره فرهنگ و هنر، راویتگر فتح و عشق، همسنگر و یاور شهید آوینی، طلایه‌دار جهاد تبیین در ایران، بوسنی و هرزگوین و هر نقطه‌ای که نیاز به حضورش بود، سردار ثابت‌قدم جبهه انقلاب، بانی کنفرانس افق نو و جشنواره عمار، مربی صدها هنرمند انقلابی، عنصر موثر در راه‌اندازی شبکه افق، سازنده بشارت منجی، مستند خنجر و شقایق و دهها برنامه هنری و تلویزیونی، صدای رسای مقاومت، استاد نادر،طالب‌زاده در روز جهانی قدس دعوت حق را لبیک گفت تا پس از عمری مجاهدت و تلاش صادقانه، روح بلندش در جوار رحمت الهی آرام گیرد.

آسمانی شدن این چهره‌ نام آشنا و خوشنام عرصه فکر، هنر و رسانه را به رهبر فرزانه انقلاب، ملت ایران، به ویژه دوستداران آن عزیز سفر کرده و رزمندگان جبهه مقاومت تسلیت عرض می کنم و به سردمداران کاخ سیاه که این انسان فرهیخته را تحریم کرده بودند اطمینان می دهم که شاگردان و دوستداران نادر با انگیزه مضاعف مشی روشنگری، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم را در قالب جذاب هنر ادامه خواهند داد و این پرچم پرافتخار در اهتزاز خواهد ماند.

از خداوند منان مسئلت می کنیم که نادر عزیز در اعلی علیین در محفل شهیدان عند ربهم یرزقون باشد.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پی درگذشت مرحوم نادر طالب زاده پیام تسلیتی صادر کرد.

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ

لا الدُنیا لنا، وما کُنا للدُنیا کُلنا لله وإنَّا إلیه راجعُون
عروج مرحوم نادر طالب زاده، چهره رسانه ای ضد صیهونیزم و از ستون های جهاد تبیین در جبهه فرهنگی و رسانه ای انقلاب، ضایعه ای بزرگ است.
مرحوم طالب زاده، از پیشگامان جهاد تبیین و جنگ رسانه ای با آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و درگذشت ایشان در روز قدس نشان از روح بزرگ و درهم تنیده وی با آرمان های فلسطین دارد.

چهار دهه تلاش رسانه ای وی برای گفتمان مقاومت ضدآمریکایی و ضد صیهونیست، خار چشم دشمنان ملت ایران بود.

مرحوم طالب زاده مستند ساز انقلابی، عمرش را صرف انقلاب کرد و نمونه بارز تعهد همراه با تخصص بود، به معنای واقعی استراتژیست فرهنگی بود و در حوزه فرهنگی، هنر و رسانه، از عمارهای انقلاب اسلامی بود. انقلابی بود، انقلابی ماند و انقلابی از دنیا رفت‌ و هرگز دچار سهم خواهی و روزمرگی رسانه ای نشد.

 ضایعه فقدان این سردار سرافراز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و عمار جبهه رسانه ای و هنری، با خدماتی بیشمار، در راه مهدویت، ظهور و برپایی تمدن نوین اسلامی را به جامعه هنری کشور، رسانه ملی، هنرمندان متعهد و جبهه انقلاب تسلیت گفته و برای ایشان غفران و رحمت الهی و برای خانواده معزز وی صبر جمیل و اجر جزیل آرزومند است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در پیامی درگذشت نادر طالب زاده را تسلیت گفت.

«بسم اللّه الرحمن الرحیم»

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر تلخ، عروج شهادت گونۀ برنامه‌ساز، تهیه کننده و مستند ساز انقلابی مرحوم مغفور 'نادر طالب زاده' این چهرۀ ضد صهیونیسم و ضد استکباری که خار چشم دشمنان اسلام و ملت بزرگ ایران بود، موجب غم و اندوه در بین خیل کثیر اهالی فرهنگ و هنر و جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی شد.

مرحوم مغفور طالب‌زاده عمری را در راه «جهاد تبیین و روایت» در برابر جنگ ترکیبی و جنگ روایت‌های ناراست در صحنۀ نبرد ناجوانمردانه با امپریالیسم رسانه‌ای و بنگاه‌های دروغ پراکنی غرب به عنوان علمدار جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی، به‌خوبی نقش روشنگری و بصیرت افزایی ایفاء کرد و سرانجام در این مسیر روشن و جنگ نابرابر، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 وی مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما بود که آثار ماندگاری از او به یادگار ماند، که ضمن نمایش صحیح واقعیت‌های ملموسِ روز جامعه و بیان دغدغه‌های اصلی جهان اسلام و مردم در قالب‌های جذاب به مخاطبان و تمامی مردم ارائه شد.

مرحوم نادر طالب زاده در آثار خود، به کرات تلاش‌های مجاهدانه‌ای کرد تا چهرۀ واقعی و سراسر کریه المنظر رژیم سفاک، غاصب و کودک‌کش صهیونیستی علیه ملت مقاوم و مبارز فلسطین را برای جهانیان به نمایش بگذارد، و آخر در همین مسیر و در سالگرد روز جهانی قدس، به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به دیدار یاران شهیدش شتافت و در جوار رحمت بیکران حضرت حقّ جلّ و علا آرام گرفت، اما با تربیت شاگردانی شاخص و برجسته، راه نورانی‌اش همچنان پرقدرت تر از قبل ادامه دارد.

اینجانب، ضمن تسلیت این ضایعۀ تلخ به جامعۀ بزرگ هنرمندان، فرهیختگان، فرهنگ دوستان و اصحاب رسانه، جبهۀ بزرگ فرهنگی انقلاب اسلامی و عموم مردم ایران اسلامی؛ برای آن مرحوم در ایام پایانی ماه مبارک رمضان، رحمت و غفران واسعۀ الهی و برای سایر بازماندگان صبر و اجر و سلامتی از آستان حضرت احدیت، مسألت دارد.

 همچنین سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پیامی درگذشت "نادر طالب زاده" را تسلیت گفت که بدین شرح است :

 درگذشت جانسوز هنرمند، متعهد و فرهیخته و انقلابی مرحوم "حاج نادر طالب زاده"  از برجستگان عرصه هنر و رسانه انقلاب اسلامی موجب تاثر و تالم گردید .

مجاهدت‌های خستگی ناپذیر او در سنگر ترویج گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی و افشای هویت و عملکرد نظام سلطه و صهیونیسم با اقدامات و تولیدات رسانه‌ای هوشمندانه و فاخر در قامت مستندساز ، تهیه‌کننده و کارشناس مجری رسانه ملی نقش بسزایی در آگاهی بخشی به افکار عمومی و مخاطبان جامعه هدف ایفا کرده است که برای فعالان جبهه انقلاب اسلامی راهگشا خواهد بود.

 این ضایعه جبران ناشدنی را به ملت عظیم‌الشأن ایران به ویژه به خانواده معظم ایشان و مجاهدان مخلص و فداکار جبهه فرهنگ ،هنر و رسانه انقلاب اسلامی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید ،  رحمت و رضوان الهی و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای عموم مصیبت دیدگان، علاقه‌مندان و همکاران وی صبر و اجر توام با پاداش صابرین طلب می کنم. 

جمعیت دفاع از ملت فلسطین هم به مناسبت درگذشت شهادت گونه مجاهد مقاوم نادر طالب زاده پیامی را به شرح زیر صادر کرد.

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ

“مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا“

نادر طالب زاده از نسلی است که از فرصت های مادی زندگی گذشتند تا هدفی را که به آن باور داشتند دنبال کنند. او از نسل چمران بود و شیخ الاسلام و بسیاری که می توانستند رفاه زندگی در غرب را انتخاب کنند اما آمدند تا در خدمت وطن باشند و در سخت ترین شرایط کشور در کنار مردم خود باشند.

او عرصه هنر را برای جنگی برگزید که می دانست خطرناک تر و عمیق تر و دیرپا است. زیرا این جنگ جسم نبود که جنگ اذهان و افکاربود. انصاف که در میانه خوب جنگید و ترور جسمانی اش (بیولوژیکی)توسط دشمن نشان از نگرانی دشمن و شکست طرح های عملیاتی اش در مقابل این فرمانده جبهه فرهنگی دارد.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین درگذشت شهادت گونه نادر طالب زاده را که با هنرش جبهه جنگ فرهنگی علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی را فرماندهی می کرد، به جامعه هنر مقاومت و همه مجاهدان مقاوم در جبهه ضد صهیونیستی و ضد استعماری تسلیت گفته و برای روح بلند و رفعت یافته اش شادمانی در جوار حق را مسئلت دارد.

محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پی درگذشت هنرمند «نادر طالب زاده» پیام تسلیتی صادر کرد که به این شرح است :

فقدان تأسف برانگیز چهره درخشان عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، برادر انقلابی نادر طالب زاده را به جامعه هنری کشور و به عموم دوستان و علاقمندان و همکاران او و بویژه خانواده سوگوارش تسلیت عرض می کنم.

طالب‌زاده در طول دوران فعالیت خود، آثار ممتاز و ماندگاری خلق کرد و در کسوت یک اندیشمند و هنرمند تأثیر گذار در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه، درخشید. در ایام پایانی ماه رحمت و غفران، از درگاه حضرت حق، برای او رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان مصاب، صبر و اجر مسئلت می نمایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha