• شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401021006126
  • خبرنگار : 71663

رایزنی وزیر خارجه اردن با گوترش برای مهار تنش‌ها در مسجدالاقصی

رایزنی وزیر خارجه اردن با گوترش برای مهار تنش‌ها در مسجدالاقصی

وزیر امور خارجه اردن، جمعه در یک تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل درباره تلاش‌های انجام شده برای پایان دادن به تنش‌ها در مسجدالاقصی و بازگشت آرامش به قدس، بحث و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در این تماس تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت احترام رژیم صهیونیستی به وضعیت تاریخی و قانونی حاکم در قدس شریف و برداشتن تمامی محدودیت‌های اعمال شده علیه نمازگزاران و نهادهای فلسطینی بعنوان راهی جهت پایان دادن به تنش‌ها و بازگشت آرامش به قدس، تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم اقدام فوری و مؤثر برای یافتن افق سیاسی واقعی که امید و اطمینان را نسبت به امکان‌پذیری روند صلح مبتنی بر راه‌حل "دوکشوری" را احیا کند، تاکید کرد.

 گوترش نیز به نوبه خود، وزیر امور خارجه اردن را از تلاش‌ها و تماس‌هایی که وی در راستای توقف تشدید تنش‌ها و بازگشت آرامش گسترده در قدس انجام داده، مطلع کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین بر ضرورت افزایش و هماهنگی تلاش‌ها برای حفظ آرامش و صلح به ویژه در این ایام تاکید کرد و گفت که احترام به وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی از اصول اصلی حفظ صلح در این منطقه است.

وی در نهایت با قدردانی از اقدامات اردن در این زمنیه و تلاش‌های این کشور برای نگه‌داری و برقراری صلح، خواستار توقف اقدامات تحریک‌آمیز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۰ ۰۹:۴۸

فقط و فقط مقاومت و مقاومت و توسط فرماندهان عالی محورمقاومت با تشکیل ارتشی جهانی از داوطلبان مسلمین جهان با توجه به جمعیت میلیاردی مسلمین جهان باید برای آزادی قدس شریف و کانون ادیان الهی اقدام عملی شود و کار از اطلاعیه و صدور بیانیه گذشته است چون رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی اسرائیل با گذشت 74سال از اشغال فلسطین اشغالی فقط و فقط زبان زور را میفهمد و مقاومت تنها چاره کار است آن هم با تشکیل ارتشی جهانی با هدف مشترک آزادسازی قدس شریف..........