• شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1401021006127
  • خبرنگار : 71626

«چامه» ویژه علی باباچاهی رسید

«چامه» ویژه علی باباچاهی رسید

بیست‌وسومین شماره مجله ادبی «چامه»(اردیبهشت و خردادماه ۱۴۰۱) ویژه علی باباچاهی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این شماره از مجله در ۲۰۴ صفحه منتشر شده است.

محمدصادق رحمانیان، مدیر و سردبیر در سرآغاز مجله ادبی «چامه» نوشته است: «شعر، ارمغان ماجراجویی شاعران با کلمات است. فارغ از این ماجرا، شاعر چیزی جز سکوت ندارد. شعر، علاوه‌بر شاعر ماجراجو به مخاطبان شجاعی نیز نیاز دارد که فراتر از زمانه خود بیندیشند تا به گوهر شعر دست یابند».

این شاعر و روزنامه‌نگار همچنین درباره ویژه‌نامه علی باباچاهی اظهار کرده است: «یکی از ویژگی‌های باباچاهی ماجراجویی با کلمات و روبه‌روشدن با تجربه‌های مختلفی است که شعر او را نیازمند مخاطبان خاص کرده است، هر چند او در وزن‌های مختلف شعری از جمله رباعی و دوبیتی آثاری را منتشر کرده است، اما تلاش‌هایش در مواجهه با تجربه‌های پسانیمایی از او شاعری جست‌وجوگر و نوآور ساخته است».

در این شماره از «چامه»، موسی بیدج، شاعر و مترجم، شعر معروف «دف» را از رضا براهنی به زبان عربی ترجمه کرده و حسنا محمدزاده درباره آرا و آثار رضا براهنی بررسی‌هایی را به انجام رسانده است.

نوشته‌های شماری از نویسندگان و شاعران ایرانی و خارجی در این شماره منتشر شده است:

در بخش «داستان» مجله ادبی «چامه» که محمدجواد جزینی دبیری آن را به عهده دارد، آثاری از شیده درویش، مریم فردی، مرجان ظریفی، مریم علی اکبری، محبوبه سلاجقه، راحله بهادر و روبرت هارلندراجرز منتشر شده است. 

در بخش «شعر و ترجمه» این مجله که ضیاءالدین خالقی دبیری بخش شعر را به عهده دارد، آثاری از رحمت حقی‌پور، محمد آشور، ضیا قاسم، حمید روزبان، علی‌رضا عمرانی، علی حُرّ «سپیدار»، حمید فتحی اعظم کشاورز، هومان مهرآذین، مصطفی توفیقی، فرزانه کارگرزاده، م.ب‌.آهو، مژگان لاله، صالح بوعذار، تمام میهوب، آریا عابر و سامره عباسی عرضه شده است.

و در بخش ویژه‌نامه نیز که عبدالله سلیمانی دبیری آن را به عهده دارد، مطالبی از سیمین بهبهانی، محمدعلی سپانلو، عبدالعلی دستغیب، کیوان اصلاح‌پذیر، مجتبا پورمحسن، حمیدرضا گشمردی، ثریا کهریزی، میترا سرانی اصل، محمد لوطیج، رضا روشنی، سریا داودی حموله، افسانه نجومی، احسان مهدیان، مریم حشمت‌پور، بایش جبار زیارة، ایوب صادقیان، محمد زندی، مشعود زندی، علیشاه مولوی، محبوبه افشاری، حمیدرضا آتش‌برآب، علی عبداللهی، مرجان مدرس، حسن فرخی و سعید سعیدپور درباره باباچاهی به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند بیست‌وسومین شماره مجله ادبی «چامه» را از فروشگاه مجازی «فیدیبو»، «طاقچه» و «جار» تهیه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha