• شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401021006343
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خبر داد:

واگذاری تعدادی از آب‌های گرم استان اردبیل به سرمایه‌گذاران

واگذاری تعدادی از آب‌های گرم استان اردبیل به سرمایه‌گذاران

ایسنا/اردبیل معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در سفر به اردبیل از آمادگی وزارت نیرو برای واگذاری آب‌های گرم معدنی استان به سرمایه گذاران خبر داد و گفت: استان اردبیل با توجه به وجود چشمه های فراوان و مناطق بکر و سرسبز، بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در حوزه آبهای گرم معدنی است.

محمد جوانبخت در جریان بازدید از سد یامچی اردبیل با اشاره به اهمیت تامین آب شرب پایدار برای شهروندان و مصارف کشاورزی بر نظارت دقیق به الگوی کشت اراضی پایاب شبکه آبیاری یامچی تاکید کرد و با توجه به کاهش بارش‌های حوضه آبریز سد یامچی در سال جاری، خواستار صرفه جویی در مصارف مختلف آب این سد شد.

وی به ایجاد تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری در اطراف سد یامچی اشاره کرد و گفت : سد یامچی یکی از نقاط زیبا و طبیعی استان اردبیل برای ایجاد تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری است و با اجرای پروژه گردشگری در این سد شاهد حضور گردشگران و مسافران دراین منطقه خواهیم بود.

معاون وزیر نیرو در امور آب وآبفا با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در زمینه آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای اقدامات خوبی انجام داده است به طوری که امیدواریم با صرفه‌جویی ۲۵ درصدی در این بخش‌ها مشکلات کمبود منابع آب برطرف شود.

وی در ادامه از آمادگی شرکت آب منطقه ای برای واگذاری تعدادی از آب‌های گرم معدنی استان به سرمایه گذاران خبر داد و افزود: استان اردبیل با توجه به وجود چشمه های فراوان و مناطق بکر و سرسبز، بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در حوزه آبهای گرم معدنی است و سرمایه گذاران می‌توانند با حضور در شهرستان از این نعمت الهی به نحو احسن استفاده کنند.

جوانبخت ادامه داد: در راستای اجرای شعار سال جدید که توسط مقام معظم رهبری با عنوان "تولید ،دانش بنیان، اشتغال آفرین "نامگذاری شده است، امکانات و ظرفیت‌های بخش آب استان شناسایی و به سرمایه گذاران واگذار شود.

 وی درادامه خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر به مردم از هر فرصتی استفاده خواهیم کرد تا زمینه برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه و ورود سرمایه بخش خصوصی به منطقه فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha