• یکشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1401021107055
  • خبرنگار : 71429

به منظور حمایت از حقوق عامه انجام شد

بازدید هیات بازرسی مشترک دادستانی کل و سازمان بازرسی از پارکینگ خودروهای سایپا

بازدید هیات بازرسی مشترک دادستانی کل و سازمان بازرسی از پارکینگ خودروهای سایپا

به منظور صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق مردم، هیات بازرسی مشترک دادستانی کل و سازمان بازرسی کل کشور تشکیل و به صورت سرزده از ۴ پارکینگ نگهداشت خودروهای تولیدی گروه های خودروسازی سایپا و پارس خودرو بازدید به عمل آمد.

به گزارش ایسنا، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور ضمن قدردانی از اعمال نظارت های تخصصی سازمان بازرسی، در رابطه با این بازرسی و نتایج آن اظهار کرد: بمنظور حمایت و صیانت از حقوق عامه که جزو وظایف اساسی دستگاه قضایی است روز گذشته گشت مشترک بین دادستانی کل کشور و بازرسی کل امور صمت سازمان بازرسی تشکیل و کارشناسان و متخصصان این دو مجموعه نظارتی از چهار پارکینگ نگهداشت خودروهای تجاری، ناقص و آماده تحویل گروه خودروسازی سایپا و پارس بازدید به عمل آوردند.

وی گفت: در جریان این بازرسی میزان و تعداد خودروها، نحوه نگهداری، فروش و عرضه محصولات مورد بازرسی و کارشناسی قرار گرفته و به صورت برخط آمار و ارقام پارکینگ‌ها با آمار سامانه های تولید و فروش تطبیق داده شد.

این مقام قضایی تصریح کرد: در ادامه این بازرسی سرزده بازرسان و کارشناسان از محل تکمیل و عرضه خودروهای ناقص و دارای کسری قطعه بازدید و در جریان نحوه کنترل کیفی و ایمنی این خودروها قبل از عرضه به مشتری نهایی قرار گرفتند.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور افزود: متاسفانه فرایند کنترل کیفی این خودروها مورد رضایت و تایید متخصصان و کارشناسان قرار نگرفت و ایرادات و نواقص کنترل کیفی به مدیران و مسئولان خودرو سازی ابلاغ و تذکرات لازم در جهت رفع نواقص و اشکالات صادر گردید.

ترکی خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردها، خودروهای ناقص پس از رفع کسری قطعه باید در فرایند کنترل کیفیت، مجددا مورد بازبینی دقیق گرفته و تمامی موارد ایمنی و استاندارهای لازم را طی نمایند که متاسفانه برابر مشاهدات هیات بازرسی، در برخی مراحل کنترل کیفی، دقت های لازم وجود نداشته و مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای اصلاح فرایند کنترل کیفی و رفع اشکالات به مدیران شرکت مهلت لازم داده شده است گفت: از آنجا که بخش مهمی از نارضایتی عمومی و گزارشات مردمی به مراجع نظارتی بعلت خرابی و فرسودگی قطعات بلافاصله پس از تحویل گرفتن خودرو توسط مشتریان است گفت: با توجه به اینکه کنترل نهایی ایمنی و کیفی خودرو با جان و زندگی مردم مرتبط است لذا در نظر داریم ضمن رسیدگی دقیق به موضوع، این فرایند را مورد بازرسی مجدد قرار داده تا روند صدور کنترل کیفی خودروها ارتقا و بهبود یابد.

ترکی تاکید کرد: با توجه به پیچیدگی و تخصصی بودن صنعت خودرو، دستگاه های مسئول به خصوص وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد، پلیس راهور و مراجع نظارتی هریک باید به وظایف تخصصی خود عمل نمایند تا شاهد ارتقا کیفیت خودرو ملی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha