• یکشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401021107263
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان:

تولیدات استان نباید با نام های تجاری دیگر به بازار مصرف ارایه شود

تولیدات استان نباید با نام های تجاری دیگر به بازار مصرف ارایه شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری مبنی بر "تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین" اساسی ترین راهبرد امسال حمایت از تولید و توسعه واحد های تولیدی است .

به گزارش ایسنا- حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: بر همین اساس بازدیدهای دوره ای برای رفع مشکلات واحد های تولیدی پیش بینی شده است که در حال انجام است.

وی افزود: ترغیب دستگاه های اجرایی و مصرف کنندگان داخل استان به استفاده از تولیدات داخلی از دیگر برنامه هایی به شمار می رود که پیگیری می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این با صدا و سیمای مرکز استان برای تهیه تیزرهای رایگان و یا ارزان قیمت برای معرفی محصولات واحد های تولیدی مذاکره شده است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: در بازدید از واحدهای تولیدی زاهدان در مباحثی که واحد های تولیدی با دستگاه هایی در خصوص صدور مجوزهای متفاوت به مشکل برخورده بودند ، به دستگاه های مذکور تنها تا پایان خرداد ماه سال جاری برای رفع مشکل های طرح شده ، فرصت داده شده است.

وی یاد آور شد: از مهم ترین مشکلات واحد های تولیدی مستقر در استان را بالا بودن هزینه تولید به سبب مشکلاتی همچون بالا بودن هزینه حمل و نقل به دلیل دور از مرکز بودن و کمبود نیروی فنی و متخصص  عنوان کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این خصوص نیز ساخت مراکز فنی و حرفه ای جوار شهرک و سوله برای واحد های دانش بنیان باید پیگیری و اجرا شود.

مدرس خیابانی گفت : در استان تولیدات مرغوبی در بخش های مختلف وجود دارد که لزوم برند سازی و نام و نشان تجاری آن ها از اهمیت به سزایی برخوردار است و نباید با نام های تجاری دیگر به بازار مصرف ارایه شود.

وی اظهار داشت: از دیگر مشکل های احصا شده واحد های تولیدی بالا بودن هزینه های بسته بندی است که مقرر شده است با ارایه مجوزها و تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی واحد های بسته بندی ،این مورد نیز تا حدود زیادی مرتفع شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: قرار شده است برای تامین شیر مورد نیاز واحد های تولیدی داخل استان نیز که سالهاست از مشکلات بزرگ واحد های لبنی استان به شمار می رود ، نسبت به افزایش صدور مجوز های دامداری اقدام شود ، علاوه بر این دستورات لازم برای تامین نیاز دامداری های موجود نیز داده شده است.

مدرس خیابانی خاطر نشان کرد: در زمینه عدم وابستگی استان در خصوص کالاهای اساسی  همچون روغن و شکر نیز ،موافقت معاون اقتصادی رییس جمهور برای احداث دو واحد تصفیه روغن و شکر خام در بندر چابهار اخذ شده است و قرار است مواد اولیه این دو واحد از طریق بندر چابهار وارد شود.

وی افزود: با راه اندازی این دو کارخانه نه تنها استان از حیث این دو کالای اساسی به خود کفایی دست پیدا می کند، بلکه توان پوشش و تامین بخشی از نیاز استان های هم جوار ، در این دو قلم کالا پدیدار می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی از تحرک و پویایی خوبی برخوردار است و مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفته است ،امکان توسعه این شهرک به میزان ۸ هکتار دیگر نیز وجود دارد.

عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: هم اکنون تلاش همه جانبه برای صنعتی شدن استان و خارج شدن از رکود در حال انجام است که از این مجرا مشکل اشتغال نیر مرتفع می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: از سه واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی بازدید شد.

"علیرضا راشکی" اظهار داشت: واحد" آرمین لوله شرق" تولید کننده انواع لوله های پلی اتیلن با اشتغال ۵۶ نفر و سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد ریال از واحدهایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

وی افزود: از دیگر واحدهایی که مورد بازدید قرار گرفت" شیر دهکده " با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال بود .این واحد توانسته است زمینه اشتغال را برای ۱۵ نفر فراهم کند.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان خاطر نشان کرد : واحد تولیدی "سی بل" تولید کننده انواع پروفیل آلومینیومی نیز با اشتغال ۳۰ نفر و سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال بازدید شد.

راشکی یاد آور شد: هم اکنون در شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی تعداد  ۷۳۱  واحد تولیدی و صنفی با سرمایه گذاری ۱۳۹۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳۹۲ نفر بر اساس ارقام دفتری مشغول به کار هستند .

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی با گستره ۷۴ هکتار در مدخل ورودی شهر زاهدان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha