• یکشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401021107330
  • خبرنگار : 71594

همتی: مبارزه با رانت خواری اولویت اصلی مسئولان قرار گیرد

همتی: مبارزه با رانت خواری اولویت اصلی مسئولان قرار گیرد

نماینده مردم شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: بار اصلی مشکلات بر دوش مردم است و مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، مبارزه با رانت خواری را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایسنا، حسن همتی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علیرغم پیگیری ها و تلاش های هیات مذاکره کننده کشورمان، آمریکا پاسخ قانع کننده ای به رفع تحریم ها و راستی آزمایی نداده است و کماکان اصرار دارند بخشی از تحریم ها به ویژه تحریم سپاه پاسداران باقی بماند که این کار با عزت و شرف ایران اسلامی مغایرت دارد.

وی افزود: از طرفی این روزها افرادی معلوم الحال اقدام به جوسازی علیه سپاه می نمایند که به این افراد توصیه می کنم قبل از نام بردن از ارگان انقلابی سپاه، دهان خود را آب بکشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وضع اقتصادی و معیشتی مردم مناسب نیست، خاطرنشان کرد: اقدام قابل توجهی در این رابطه انجام نشده و قیمت اجناس کما فی السابق در حال صعود است، در حالی که مردم افزایش قابل توجهی در درآمد خود مشاهده نمی کنند. مردم توقع دارند ما مشکلات اقتصادی و معیشتی و رفع تبعیض را حل کنیم و در اولویت قرار دهیم. اقتصاد دستوری کاربرد ندارد و این فرمول ها و راه حل های منطقی است که کارسازند. هیچ نظارتی برکیفیت، تولید و توزیع کالاهای داخلی وجود ندارد و قیمت کالاها به دلخواه سلطان ها تعیین می شود.  

همتی افزود: بار اصلی مشکلات بر دوش مردم است و مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، مبارزه با رانت خواری و حقوق های نامتعارف را در اولویت قرار دهند.

وی همچنین اجرای درست رتبه بلندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و رفع بیکاری جوانان را از مطالبات اصلی مردم دانست و گفت: امیدواریم دولت اقدامات جدی در این رابطه انجام دهد.

نماینده مردم شاهین دژ نبود امکانات بهداشتی را یکی از مشکلات اصلی حوزه انتخابیه اش اعلام کرد و گفت: ما از نبود پزشک متخصص به شدت مشکل داریم و هنوز اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

همتی همچنین مشکلات کشاورزان و دامداران به دلیل بالا بودن قیمت فرآورده های دامی و عدم اختصاص حقابه کشاورزی به کشاورزان را از دیگر مشکلات در حوزه انتخابیه اش بیان کرد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha