• یکشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401021107399
  • خبرنگار : 71594

علیزاده: ساده ترین راه توجه به کارگران ساختمانی برخورداری از بیمه تامین اجتماعی است

علیزاده: ساده ترین راه توجه به کارگران ساختمانی برخورداری از بیمه تامین اجتماعی است

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی به وزیر کار تذکر داد و گفت: نیازمندترین و محروم ترین قشر جامعه قالیبافان و کارگران ساختمانی هستند.

به گزارش ایسنا، علی علیزاده در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با گرامیداشت روز کارگر و معلم از حمایت مقام معظم رهبری از مجلس انقلابی تشکر کرد.

نماینده مردم مراغه در مجلس در ادامه خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با بیمه قالیبافان، گفت: نیازمندترین و محروم ترین قشر جامعه قالیبافان و کارگران ساختمانی هستند. این افراد بیشترین زحمت را می کشند، اما از منابع ملی  بی بهره هستند و در این تورم افسارگسیخته آسیب پذیرتر از این افراد وجود ندارد، ساده ترین توجه به این قشر امکان برخورداری آنها از بیمه تامین اجتماعی است که وظیفه وزارت کار و امور اجتماعی است.

وی افزود: آقای وزیر در مجموعه تحت مدیریت جنابعالی هر روز به بهانه های واهی از ارائه خدمات به این قشر زحمتکش شانه خالی می‌کنند، امسال نیز شاهد هستیم حق بیمه تامین شده برای این قشر زحمتکش افزایش سرسام آوری داشته و عملا خارج از توان آنها است.

علیزاده در ادامه در خصوص شیوه پرداخت یارانه نقدی و حمایت معیشتی خاطرنشان کرد: در وضعیت بد معیشتی و اقتصادی فعلی حدود ۳۰ میلیون نفر از خانوارهای مستضعف و محروم از یارانه های دولتی بی بهره هستند، با توجه به وجود مجوزهای قانونی و مصوبه مجلس، وزارت کار در بی برنامگی و سرگردانی محض به سر می برد و به بهانه های واهی به این قشر مظلوم، ظلم روا می دارد و در جواب اعتراض رسمی ما اعلام می کند که ۳۰ میلیون نفر از این یارانه ها محروم هستند و چون شرایط کرونا است، نمی توانیم به آنها اعلام کنیم که تجمع کنند. توجیه و دلیلی بدتر از این مساله تاکنون ندیده و نشنیده ایم.

وی در تذکر دیگری در خصوص شیوه اجرای رتبه بندی معلمان خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: آقای وزیر آئین نامه ای را تنظیم نکنید که به آیتم های مهم ارزیابی معلمان مانند مدرک تحصیلی، سنوات خدمت و آموزش ضمن خدمت بی توجهی شود و عملا به نارضایتی معلمان در آستانه روز معلم دامن زده و طعم شیرین رتبه بندی به کام معلمان تلخ شود.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص وضعیت معلمان خرید خدماتی افزود: این افراد در دور افتاده ترین و محروم ترین نقاط کشور خدمت می کنند و حقوق و بیمه به موقع و کامل دریافت نمی کنند و صدایشان نیز شنیده نمی شود. همچنین وزیر آموزش و پرورش نسبت به اصلاح وضعیت تجمیع بیمه کارکنان خدماتی اقدام کند؛ چرا که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند، ولی با توجه به مصوبه مجلس اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha