• سه‌شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401021308342
  • منبع : نمایندگی سمنان

تاکید خطیب نماز عید سمنان بر کمک به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر

تاکید خطیب نماز عید سمنان بر کمک به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر

ایسنا/سمنان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به بارش‌های اخیر در این استان و آسیب به برخی روستاییان و کشاورزان خواستار کمک به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر و خصوصا آسیب دیدگان دو روستای حسینان و معلمان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز عید فطر در سمنان اظهار کرد: در بارش‌های اخیر حدودا 15 خانوار این دو روستا دچار آسیب‌هایی شدند که انتظار می‌رود بنیاد مسکن استان برای جبران خسارت های وارد شده اقدام کند.

وی با اشاره به آسیب به برخی مزارع و باغات استان در بارش های اخیر ادامه داد: انتظار می‌رود که مسوولان با حضور در منطقه، به کشاورزان آسیب دیده کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تقدیر از حضور مسوولان مدیریت بحران استان در ساعات اولیه سیلاب در مناطق آسیب دیده تصریح کرد: خوشبختانه مسوولان همواره در چنین مواردی به موقع در بین مردم حضور می یابند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به معضل کم آبی در استان خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود کم آبی در استان در چنین مواردی که شاهد بارش های خوبی در استان هستیم، بستر مناسبی برای بهره برداری از این بارش رحمت الهی فراهم نشده و از این رو بارش ها عمدتا به سمت کویر می رود و از دسترس خارج می شود.

مطیعی بر لزوم زمینه سازی برای بهره مندی بیشتر از این گونه بارش ها از طریق ایجاد بند، سیل بند، سد های خاکی و..تاکید و اظهار کرد: اگرچه بارش های اخیر با خسارت هایی هم همراه بوده اما باید شکرگذار این نعمت الهی باشیم و برای استفاده بهتر از آن برنامه ریزی شود.

تاکید خطیب نماز عید سمنان بر کمک به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر

امام جمعه سمنان با بیان اینکه استان سمنان استان کم‌آبی است اضافه کرد: اگرچه خوشبختانه مسوولان استان نیز در صدد رفع مشکلات استان در حوزه کم آبی هستند اما انتظار می رود در سال های بعد برای جلوگیری از هدررفت این آب های سطحی و ذخیره‌سازی آنها برنامه ریزی بیشتری شود.

وی با گلایه از نبود برخی زیرساخت ها در استان گفت: اگر خدای ناکره شاهد وقوع زمین لرزه ای در استان باشیم هیچ واحد زلزله نگاری در استان و خصوصا شهرهای بزرگ استان نیستیم و همین می‌تواند مانع از امدادرسانی به موقع شود.

خطیب نماز عید فطر سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور خوب مردم استان در مساجد و نمازهای جماعت و جلسات قرآن و دعا خاطرنشان کرد: توصیه ما به همه مردم استان این است علاوه بر ماه مبارک رمضان در 11 ماه دیگر نیز برای انس با قرآن و شرکت در برنامه های مذهبی برنامه‌ریزی کنند.

وی همچنین با تبریک هفته معلم خواستار توجه بیشتر به این قشر فرهیخته شد.
تاکید خطیب نماز عید سمنان بر کمک به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر

انتهای پیام‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha