• چهارشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401021408925
  • خبرنگار : 71424

«شبکه شاد» و «مدرسه تلویزیونی»، مکمل آموزش حضوری در سال تحصیلی آتی

«شبکه شاد» و «مدرسه تلویزیونی»، مکمل آموزش حضوری در سال تحصیلی آتی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما پس از ۱۴ فروردین ماه سال جاری، آموزش حضوری را آغاز کردیم، گفت: آموزش مکمل را برای سال تحصیلی آینده از طریق دو بستر شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی دنبال می کنیم ولی آموزش اصلی از طریق حضور در مدرسه تداوم پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی کاظمی در ویژه‌برنامه «مدرسه تلویزیونی» که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم از شبکه آموزش سیما پخش شد، معلمان را محور توسعه و تحول کشور دانست و ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: مدرسه تلویزیونی پس از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور به عنوان پیشگام وارد عرصه آموزش شد و باید از رسانه ملی به طور ویژه تقدیر کرد.

وی افزود: ۶۰۰ معلم در دوره متوسطه در مدرسه تلویزیونی تدریس کردند تا برنامه های آموزشی مربوطه روی آنتن تلویزیون برود. در آن زمان فرصت یادگیری حضوری از بین رفته بود و باید به منظور تداوم جریان آموزش از این فرصت خوب بهره مند می شدیم و با توجه به پوشش رسانه ای گسترده رسانه ملی آموزش به دورترین مناطق رفت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی و بستر آموزش مجازی می‌توانند به عنوان مکمل آموزش همچنان در دوران پساکرونا مورد استفاده قرار بگیرند، گفت: آموزش و پرورش باید به صورت توامان در کنار یکدیگر پیش بروند. آسیب های بسیاری به این دو حوزه در دوران کرونا وارد شد، به ویژه موضوع "تربیت" از طریق آموزش حضوری محقق می شود.

کاظمی ادامه داد: ما بعد از ۱۴ فروردین ماه آموزش حضوری را آغاز کردیم و آموزش مکمل را برای سال تحصیلی آینده از طریق دو بستر شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی دنبال می کنیم، ولی آموزش اصلی از طریق حضور در مدرسه تداوم پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فاطمه قریشوند - یکی از معلمان شاخص کشوری از استان خوزستان - که متوجه کم‌بینایی یکی از دانش‌آموزانش شده بود در این ویژه‌برنامه حضور یافت و در این‌باره گفت: این جریان با دوران کرونا مصادف شد. اولین معلمی بودم که در منطقه خودمان کلاس مجازی را تشکیل دادم. و دانش‌آموز من که کم‌بینا بود، تلفن همراه نداشت. دروس را برای گوشی خانم همسایه‌شان ارسال و پیگیری می‌کردم که دروس به او رسیده و تکالیف را انجام داده باشد. خانواده این دانش‌آموز کم‌بینا، توان مالی لازم برای درمان وی را نداشتند و با پیگیری‌های مکرر بنده و همکارانم، عمل جراحی او انجام شد و بینایی‌اش را به دست آورد.

عبدالحسین مشهور - معلم پیشکسوت - نیز در این ویژه‌برنامه گفت: ۳۶ سال معلم کلاس اول بودم. دانش آموزان در بدو ورود خام هستند و اخلاق متفاوتی دارند و معلم باید با نشاط و خوشرویی این دانش آموزان را با یکدیگر هماهنگ کند. یک پزشک، یک خلبان، یک مهندس و ... هرچه فراگرفته‌اند را مرهون معلمان خود هستند. بنده برای هرکدام از حروف الفبا شعر سرودم و حروف الفبا را از طریق شعر به دانش‌آموزانم آموختم که فراگیری را برای آنان بسیار لذت‌بخش می‌کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha