• چهارشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401021408999
  • خبرنگار : 71623

رئیس سازمان حمایت:

کاهش عرضه ماکارونی، طبیعی بود/مشکل رفع می‌شود

کاهش عرضه ماکارونی، طبیعی بود/مشکل رفع می‌شود

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه "با افزایش قیمت گندم، کاهش عرضه ماکارونی در بازار، طبیعی بود، چراکه تولیدکننده با زیان تولید نخواهد کرد"، گفت: با توجه به اعلام آمادگی مکتوب تولیدکنندگان درباره عرضه کافی به شبکه توزیع در روز گذشته، از امروز و فردا مشکلی در عرضه ماکارونی در خرده‌فروشی‌ها نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، عباس تابش در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: یارانه باید در جهت حمایت از مصرف‌کننده به مردم داده شود، اما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به جامعه هدف برسد. سیاست‌های دولت در اصلاح ساختار اقتصادی دولت، رساندن یارانه به صورت مستقیم به مردم است.

وی درباره کمبود برخی اقلام مثل روغن و ماکارونی در بازار در روزهای اخیر، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در حال رصد این موضوع است؛ اما یک اتفاق طبیعی ممکن است در بازار بیفتد که وقتی استنباط عرضه‌کننده این باشد که فردا می‌تواند محصول خود را گران‌تر بفروشد، بخواهد احتکار کند.

تابش با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال قیمت گندم را از ۲۷۰۰ به ۱۲ هزار تومان افزایش داد، گفت: بنابراین ادامه تولید با قیمت‌های قبلی برای تولیدکنندگان ماکارونی مقدور نبود و به همین دلیل در عرضه مشکلاتی داشتند؛ اما حالا با اعلام قیمت‌های جدید و نامۀ روز گذشته تولیدکنندگان به شبکه توزیع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبنی بر اینکه آمادگی عرضه هر مقداری که فروشگاه‌ها نیاز داشته باشند، وجود دارد، دیگر هیچ بهانه‌ای برای محدودیت عرضه وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: با افزایش قیمت گندم، اتفاقاتی که در بازار افتاد، طبیعی بود؛ چراکه تولیدکننده با زیان تولید نخواهد کرد؛ اما با توجه به اعلام آمادگی مکتوب تولیدکنندگان به شبکه توزیع در روز گذشته، از امروز و فردا مشکلی در عرضه ماکارونی در خرده‌فروشی‌ها نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته، پیش از اعلام قیمت جدید و با اعلام گمانه‌زنی از افزایش چشمگیر قیمت ماکارونی، برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ماکارونی محدودیت فروش اعمال کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۴ ۲۳:۴۷

بله مشکل فردا حل شد چه جورهم حل شد با 5 برابر کردن قیمت!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۰۰:۰۶

چرا باید طبیعی باشد چرا باید فروشگاه های بزرگ چنین کاری کنند مگه شما حمایت از مصرف کننده نیستید شما چکار کرده اید این چه سازمانی است بنظر من اگه سازمان حمایت از مصرف کننده نباشد قیمت ها بالا نمی رود

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۰۰:۲۳

ماکارونی کمبود نداشته و نداریم ماه گذشته قفسه تمام فروشگاهها پر از انواع و اقسام ماکارونی بود. دردتان زیاد کردن قیمت بود که انجام شد. ا این خبر را مرغ پر کنده هم بشوند خنده اش میگیرد .

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۰۰:۲۸

برو عمو پی کارت . تو همونی نیستی که گفتی قیمتها به قیمت سال قبل بر میگردد.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۰۰:۳۶

اینجوری که شما مدیریت میکنید مامان بزرگ من خیلی بهتر از شما مدیریت میکنه به خدا

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۰۲:۱۷

خسته نباشید. تشکر از شما که به فکر مردم هستید. حالا یه کمی هم همه‌چی گرون بشه مساله خاصی پیش نمی‌آد. فقط یه سوال هر روز گرونی چرا بیشتر می‌شه. دولت قبلی مقصر هست. آقا دادگاه و عدلیه برای چیه؟ برای بدبخت بیچاره‌ها. هرکسی مقصر هست باید پاسخ بده. یه نگاه به بسته پنیر بکنید، هر روز حجم اون کم شده. یه روز قیمت بالا رفته یه روز حجم کم شده. شما کجا زندگی می‌کنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۰۴:۰۷

رئیس حمایت از مصرف کنندگان؟ یا حمایت از سرمایه داران؟!...

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۰۴:۱۳

حل مشکل دست مردم است . برای اینکه تولید کننده ضرر نده مصرف کنندگان این ماده غذایی رو حذف کنند و نخرن . تولید کننده مجبور میشه مفت بفرست بیرون مرزها و اونوقته که سود می کنه . بهترین راهکار . همینه . درباره روغن هم مصرف رو به پایین ترین حد برسونیم . این روغن ها جز ضرر هیچی نداره .

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۱۶:۲۴

وقتی کسی خرید نکنه قیمت بالا رو هم مناسب می بینه وفتی کسی هم مدیر عامل حمایت از مصرف کننده و تولید کننده یکی باشه همیه قدر همه چی قرو قاتی میشه 🤔

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۱۲:۴۴

خدا حفظشون کنه انشالله دست قاچاق چیا کوتاه میکنن بهترین کاری بود که انجام دادین انشالله که قیمت همه چی بالا بره قاچاق چیا نتونن قاچاق بکنن ولی بازم ارزونه کاش قیمتش چن برابر بالاتر ببره

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۱۳:۳۰

طبیعی بود یا .

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۱۵:۱۲

چرا طبیعی بود ...