• پنجشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401021509212
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در طرح مقابله با مالخران اموال مسروقه:

۳۷ سارق در خراسان جنوبی دستگیر شدند

۳۷ سارق در خراسان جنوبی دستگیر شدند

ایسنا/خراسان جنوبی جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح مقابله با مالخران اموال مسروقه در مدت ۷۲ ساعت ۳۷ سارق و مالخر با ۵۵ فقره سرقت در استان دستگیر شدند.

حسن شجاعی نسب اظهار داشت: کنترل صنوف و مقابله با مالخران با هدف دستگیری مالخران اموال مسروقه در استان خراسان جنوبی به مرحله اجرا گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی گفت: با رصد اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی استان مشخص شد که تعدادی افراد در محل‌های مشخصی به مالخری اموال مسروقه می‌پردازند و سارقان با تردد در این مکان‌ها اموال سرقتی را به قیمت ناچیزی می‌فروشند.

جانشین انتظامی خراسان جنوبی افزود: یکی از عوامل افزایش سرقت، سهولت فروش اموال به سرقت رفته توسط سارقان است و این افراد با اطمینان از اینکه اموال سرقتی را به راحتی به فروش می‌رسانند بر تکرار جرم سارقان افزوده است.

شجاعی نسب یادآور شد: با توجه به حساسیت موضوع، طرح مقابله با مالخران و صنوف متخلف به مدت ۷۲ ساعت در خراسان جنوبی اجرایی شد و کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی نقاط جرم‌خیز موفق به شناسایی و دستگیری سارقان و مالخران شدند و در این خصوص ۵۵ فقره پرونده سرقت کشف کردند.

وی تصریح کرد: از ابتدای طرح، نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۰ درصد افزایش کشفیات و ۶ درصد وقوع کل سرقت‌ها در سطح استان کاهش داشته است که این مهم ناشی از اقدامات به موقع و اشراف اطلاعاتی پلیس بوده است.

شجاعی نسب با بیان اینکه مالخران اموال مسروقه با خرید اموال سرقتی سارقان آنها را به سرقت تشویق می‌کنند از شهروندان درخواست کرد؛ قبل از خرید لوازم دست دوم از دست فروشان و سایت‌های اینترنتی با مراجعه به سایت نما پلیس آگاهی از اصالت و سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha