• جمعه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401021609539
  • خبرنگار : 71660

نماینده روسیه در سازمان ملل: جنگ جهانی در سطح اقتصادی در حال وقوع است

نماینده روسیه در سازمان ملل: جنگ جهانی در سطح اقتصادی در حال وقوع است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت این سازمان پیرامون اوکراین گفت که در حال حاضر با توجه با اقداماتی که علیه روسیه در واکنش به "عملیات ویژه نظامی" این کشور در اوکراین اتخاذ شده؛ یک جنگ جهانی در سطح اقتصادی در حال وقوع است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اظهار کرد: «این یک جنگ در اوکراین نیست؛ بلکه بالعکس این جنگ دسته جمعی غرب علیه فدراسیون روسیه است. گویا غرب مشتاقانه منتظر این لحظه بوده تا سرکوب علیه روسیه را آغاز کند. و اگر قرار باشد از جنگ جهانی صحبت کنیم، باید بگویم که اکنون یک جنگ جهانی در سطح اقتصادی در حال وقوع است.»

وی خاطرنشان کرد که مردم و کشورهایی وجود دارند که مدتهاست رویای تبدیل اوکراین به یک پل ارتباطی برای جنگ با روسیه را در سر داشته‌اند و از ۳۰ سال پیش، زمان استقلال اوکراین، هر کاری که ممکن است برای رسیدن به این هدف انجام داده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۶ ۱۲:۵۴

. مسلماً برای اروپا تهدید روسیه هرچند که دائمی باشد، قابل‌تحمل و حتی در مواقعی قابل‌حل است. یعنی اروپا، به‌ویژه فرانسه و آلمان می‌توانند سازوکاری را فراهم کنند که در آن به همکاری با روسیه ادامه دهند. اما تحمل این وضعیت برای یک کشور ممکن نبوده و نیست که آن کشور بدون‌تردید ایالات متحده آمریکا است؛ البته دولت انگلیس را نیز می‌توان در کنار آمریکا قرار داد.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۷ ۰۷:۰۳

آمریک دنبال اروپای ضعیف و روسیه ضعیف هست با این جنگ چون آمریکا با جنگهای نیابتی در خاورمیانه اقتصادش ضربه دیده دنبال خرید زمان هست