• شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401021710410
  • خبرنگار : 80001

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

نهضت ملی مسکن، متری ۴.۷ میلیون تومان

نهضت ملی مسکن، متری ۴.۷ میلیون تومان

وزارت راه و شهرسازی بر اساس فهرست بهای سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹ هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن را ۴.۷ میلیون تومان برآورد و اعلام کرد که در صورت کاهش یا افزایش هزینه‌ها، قیمت در زمان تحویل واحد به متقاضیان کاهش یا افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی توضیحاتی در خصوص قیمت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، هزینه تامین زمین، خانوارهای مشمول یارانه این طرح و نحوه تامین مصالح ساختمانی ارایه کرد.

در این توضیحات که در پاسخ به گزارش ایسنا با عنوان «قیمت خانه‌های نهضت ملی مسکن میلیاردی شده است؟» ارایه شده آمده است: «به استحضار می‌رساند که واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن بر اساس قیمت‌تمام‌شده ساخت به متقاضیان واگذار می‌شود، از این رو سیاست‌گذاران حوزه مسکن با علم به اینکه گروه‌های هدف برنامه‌های حمایتی مسکن در طبقات متوسط و پایین جامعه قرار دارند، در اجرای برنامه‌های حمایتی حداکثر توان اجرایی، اعتباری و امکانات دولتی را به منظور کاهش هزینه ساخت به کار گرفته‌اند تا هزینه قابل پرداخت توسط متقاضیان در حداقل ممکن باشد.

در این راستا لازم به توضیح است قیمت زمین بیشترین سهم در هزینه ساخت واحد مسکونی را به خود اختصاص می‌دهد. به منظور کاهش فشار مالی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، در این طرح اراضی دولتی تامین شده حسب قانون جهش تولید مسکن به صورت اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌شود که این رویکرد  منجر به کاهش قابل ملاحظه‌ هزینه تامین مسکن برای خانوارهای هدف می‌شود.

در حوزه ساخت و احداث نیز حسب برنامه تدوین شده، متقاضیان واقع در دهک های مختلف درآمدی، با توجه به شرایط مالی از حمایتهای هوشمند برخوردار می‌گردند. به گونه‌ای که نرخ سود تسهیلات قابل پرداخت به دهک های ۱ تا ۳ درآمدی در کمترین میزان ممکن تعیین شده است که این موضوع فشار مالی وارده به متقاضیان را به کمترین میزان کاهش می‌دهد. همچنین حسب قانون جهش تولید مسکن متقاضیان برنامه‌های حمایتی تامین مسکن، از تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی و هزینه‌های نظام مهندسی برخوردار هستند و مالیات متعلقه برای ساخت واحدهای این طرح در کمترین میزان ممکن (یک میلیون تومان) تعیین شده است. در خصوص مصالح ساختمانی نیز که بخش قابل توجهی از هزینه‌های ساخت را به خود اختصاص می‌دهد لازم به توضیح است که میزان مصالح ساختمانی مورد نیاز اجرای طرح هم در بعد زمان و در بعد مکان برآورد و طی جلسات کارشناسی با وزارت صمت مورد بررسی قرار گرفته است و تفاهماتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمین به موقع مصالح مورد نیاز اجرای طرح با قیمت مناسب نیز صورت پذیرفته است.

از این رو با توجه به موارد فوق‌الذکر به نظر می‌رسد که هزینه تامین و احداث واحدهای مسکونی به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

در خصوص تامین خدمات زیربنائی و روبنائی نیز شایان ذکر است وفق تبصره ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، وزارتخانه‌های مربوطه مکلف به تامین زیرساخت های لازم در حوزه وظایف خود در اراضی معرفی شده برای اجرای طرح تامین مسکن می باشند. لذا از این حوزه نیز هزینه ای بر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تحمیل نمی گردد.

لازم به ذکر است حسب برآوردهای کارشناسی صورت پذیرفته بر اساس فهرست بهای سه ماهه چهارم ۱۳۹۹ هزینه ساخت به طور میانگین برای هر مترمربع ۴.۷ میلیون تومان برآورد و به متولیان اجرای طرح  ابلاغ شده است و بدیهی است در صورت کاهش یا افزایش هزینه های ساخت در طول دوره ساخت، قیمت تمام شده احداث واحدها نیز در زمان تحویل واحدها به متقاضیان کاهش یا افزایش می‌یابد».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۰۸:۴۲

بابا ایول به قول شما کسانی که خانه ندارند ثبت نام کنند پس این افراد مستاجر هستند و ۸ در کرو ۱۸ آنوقت که زمین برای هم معلوم نیست در کره زمین است یا کرات دیگر باید چند ده ملیون پول بدهند کسانی که حتی بعضی مواقع به نان شب هم محتاج هستند و شما می خواهید خوشبینانه ۲ سال دیگر به اینها خانه بدهید آیا شما واقعا دارید به افراو واجد شرایط خانه میدهید می شود گفت زرشک

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۱۱:۲۲

این چه وضعیه بخدا دیگه خسته شدیم همه چیز هر روز گرونتر میشه.مستاجری دیگه خسته مون کرده..دولت هم فقط شرایط سخت میگذاره که با این شرایط هیچ بدبختی خونه دار نمیشه..مگه ما مردم این مملکت نیستیم چرا باید توی فقر وفلاکت زندگی کنیم.این همه ثروت مملکت کجا میره.؟خدایا خودت به داد ما برس..مسولین به فکر خودشون هستن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۱۱:۴۶

دولت فقط از ثروتمندان حمایت میکند به فکر ما فقرا نیست برای مسکن شرایط سخت گذاشته که پولدارا بتونن بخرن نه مستجرا فقط خدا به داد ما برسد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۱۳:۱۷

این دهک بندی که آقایون میگن که هنوز هیچ نشونه ای ازش نیست !!! به تمامی افرادی که مورد تایید قرار گرفتن گفتن ۴۰ میلیون واریز کنید حتی برخی از جاها بیشترم گفتن پس دهک بندی کجا بوده ؟؟؟ بعدم در شهر های کوچک آورده متقاضی باید حدود ۳۰۰ میلیون باشه خود دولت هم ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون وام میده که حدودا میشه ۷۵۰ میلیون یعنی در شهر های کوچک که گفتن متراژ خانه ها بین ۹۰ تا ۱۰۰ هست قیمت هر خانه حداقل هفت میلیون و پانصد حساب میشه بعد چطور اینا میگن ۴/۸ میلیون !!!!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۱۸:۴۲

پول راه پله و درو دیوار و پارکینگم میگیرن واحد ۸۰ متری رو ۱۳۰ متر حساب میکنن ضمنا متری ۴تومن شده ۶ تومن چون اون قیمت مال سال ۹۹بود الان ۱۴۰۱ هستیم

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۱۷:۲۴

سلام ........

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۲۳:۴۷

میفرمایند اگر قیمت ها کاهش یا افزایش داشت به قیمت روز با ما مستاجر ها حساب می شود،و بنده میگویم کاهش!!!یعنی چیزی قیمتش کاهش پیدا کرده؟کی و کجا؟لطفا با کلمات بازی نکنید و بگذارید ما به درد خودمون بمیریم.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۹ ۰۷:۴۳

خیلی گرونه خدا بگم چکارتون کنه از کجا بیاریم

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۹ ۱۰:۰۲

با سلام اگه شما بیاید قیمت مسکن را کاهش بدید که صدرصد هم این موضوع به خودتون ربط داره نع احتیاج به وام های چندصد میلیونی داره و نع هزینه اضافه باید دولت پرداخت کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۸ ۱۱:۳۹

روز اول که قرار بود 40 م ت سهم آورده متقاضی باشه . 100 م تا 200 م وام تعلق بگیره بعد 2 سال خانه آماده شود. امروز که رفتیم برای واریز پول میگن طی 2 سال 500 م ت سهم شما و 300 م ت وام مسکن برای مسکن ملی برنامه ریزی شده . در صورتی که مسکن مهر آماده همین الان 250 میلیون میدن .. مگه متری چند میسازید دزدهای مسکن و شهرسازی . اگه 500 داشتیم 2 تا مسکن مهر میخریدیم الان .

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۴ ۲۳:۲۴

سلام من با حقوق کارگری 50 تومن پول پیش ماهی 3 تومن اجاره میدم از کجا بیارم 40 تومن واریز اولیه داشته باشم این بود حمایت از قشر ضعیف تازه 400 تومن واریزی رو از کجا بیارم اونم با 6 تا 7 تومن حقوق اونم با اضافه کار من اگه اینقد پول داشتم که نمیومدم نهضت ملی مسکن ثبت نام کنم 40 تومن بدم به شما چه میمونه واسه ودیعه مسکن من دوتا بچه دارم اونم دختر از موقعی چش وا کردن تو خونه مستاجری بودن اینجوری میخواستی ازما حمایت کنی.😭😭

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۲ ۲۲:۰۱

سال ۹۹ گفتین متری ۲ میلیون تومان بعد دو سال هنوز هیچ کاری انجام ندادی این همه پول نفت و گاز و بنزین و جود دارد برای جوانان مسکن رایگان درست کنید مگر این مملکت و ذخایر آن متعلق به این مردم نیست یک جوان اول زندگی از کجا آورده بیاورد قسط مسکن بدهد و به زندگی ادامه دهد لطفا این متن به دست وزیر و رییس جمهور برسانید