• یکشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401021810772
  • خبرنگار : 50130

امام جمعه قروه:

محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن قروه باب طبع مردم نیست

محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن قروه باب طبع مردم نیست

ایسنا/کردستان امام جمعه قروه در استان کردستان با اشاره به وضعیت نابسامان مسکن ملی این شهرستان و پیگیری های صورت گرفته، محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن قروه را باب طبع مردم ندانست و از مسئولان خواست تجربه تلخ مسکن مهر در انتخاب ساخت مسکن را تکرار نکنند.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی، در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت نابسامان مسکن ملی این شهرستان اظهار کرد: هم اینک متقضیان مسکن ملی قروه به زمین انتخابی اعتراض دارند و دفتر امام جمعه هم پیگیر این موضوع است تا مردم نتیجه نهایی را در خصوص مسکن ملی شاهد باشند.

وی، علت اعتراض شهروندان را زمین سنگلاخ و شیب دار و نبود خدمات لازم توسط دستگاه های خدمات رسان عنوان کرد و افزود: باتوجه به سابقه ساخت مسکن مهر در موقعیت انتخاب شده، ساخت مسکن ملی در این محل مورد اعتراض شدید مردم قرار گرفته است که واقعاً اعتراض آنها به حق و درست است.

امام جمعه قروه، بر تغییر محل جغرافیایی زمین انتخاب شده در خصوص ساخت مسکن ملی تأکید و خاطرنشان کرد: زمین هایی که از ارزش منطقه ای و امکانات بهتری برای ساخت مجتمع های مسکن ملی برخوردارند وجود دارد. برخی اماکن دولتی بلااستفاده و اضافی در داخل شهر وجود دارد که برای ساخت مسکن ملی قابل استفاده است تا از تجمع و تراکم مجتمع های مسکونی در نقاط حاشیه ای و نامناسب جلوگیری شود؛ بنابراین مسئولان می توانند از این موقعیت ها برای مسکن ملی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با گذشت حدود ۱۵ سال از ساخت مسکن مهر در شهرستان قروه، هنوز برخی امکانات اولیه در این منطقه فراهم نشده است، تأکید کرد: مردم همچنان دچار مشکلات و سردرگمی هستند، به گونه ای که حتی شهرداری هم خدمات لازم را به این شهرک ها ارائه نمی کند، این اعتراضات مردم نشان می دهد برای حل بعضی از مشکلات در شهرستان هنوز همتی وجود ندارد؛ ساکنان این منطقه سالهاست از مشکلات شهری رنج می برند و هر سال مورد عنایت وعده های مسئولان قرار می گیرند، این در حالی است که هر چهار سال وعده هایشان پررنگ تر می شود اما تغییری در این منطقه صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام رستمی، اعتراض مردم را به خاطر نگرانی ها و ضعف های مدیریتی در طرح ملی مسکن، از جمله جانمایی زمین نیز مانند مسکن مهر دانست و ادامه داد: دوری از مرکز شهر، شکل نامناسب زمین، شیب بالای زمین ها، هزینه بالای آماده سازی و نبود زیرساخت های خدماتی از جمله این مشکلات است، لذا مسئولان باید قبل از تعیین هر زمینی از ادارات خدمات رسان استعلام بگیرند که آیا امکان خدمات رسانی و انجام کارهای زیرساختی وجود دارد یا نه بعد تصمیم گیری کنند، متأسفانه گاهی دیده می شود که این مسائل در ساخت مسکن رعایت نمی شود و سال ها طول می کشد تا این نیازهای اولیه مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید نقاط ضعف مسکن مهر را دید و از آن درس عبرت گرفت تا تکرار نشود خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از متقاضیان معترض اند که شهرستان قروه در این زمینه نسبت به دیگر شهرستان ها عقب مانده و باید متولیان امر در این زمینه پاسخ دهند و اگر صحت دارد علت را اعلام کنند. 

امام جمعه قروه یادآور شد: باتوجه به اینکه در ساخت مسکن مهر گلزار شهدا درست عمل نشده بود، به همین دلیل و با همین ذهنیت منفی در مردم امروز شاهد چنین واکنش هایی هستیم، باید موارد کارشناسی شده و به مردم تضمین خدمات رسانی داده شود تا وضعیت گذشته بار دیگر تکرار نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha