• یکشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401021810835
  • خبرنگار : 71663

تظاهرات غزه در حمایت از "السنوار"/جهاد اسلامی: تعدی به رهبران مقاومت "درهای جهنم" را می‌گشاید

تظاهرات غزه در حمایت از "السنوار"/جهاد اسلامی: تعدی به رهبران مقاومت "درهای جهنم" را می‌گشاید
عکس آرشیوی است

شهر خان یونس در جنوب نوار غزه عصر شنبه پس از تهدیدهای رژیم صهیونیستی به ترور یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه شاهد تجمع گسترده‌ای در حمایت از اینم مسئول فلسطینی بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره،‌ این تجمع با حضور توده‌های مردم و رهبران جناح‌های مقاومت فلسطینی در خیابان‌های شهر خان یونس در حمایت از یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در غزه برگزار شد.

تظاهرکنندگان از حمایت گردان‌های القسام(شاخه نظامی حماس) از رهبران مقاومت فلسطین تمجید کردند و شعارهایی در حمایت از السنوار و رهبری مقاومت سر دادند.

یکی از فرماندهان عالی‌رتبه حماس در این تجمع اعلام کرد که تهدید به ترور فرماندهان حماس، بازی با آتش است و وی تاکید کرد که هر اقدامی از جانب رژیم صهیونیستی با واکنش قاطع جنبش‌های مقاومت فلسطینی مواجه خواهد شد.

همچنین خالد البطش، یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی هشدار داد که آسیب رساندن به هر یک از فرماندهان مقاومت چه در داخل و چه در خارج به معنای شروع جنگ است و به تعبیر وی دروازه‌های جهنم را به روی اسرائیل باز خواهد کرد.

در همین راستا، گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس نسبت به تهدید به ترور یحیی السنوار هشدار داد به گونه‌ای که ابوعبیده، سخنگوی قسام اعلام کرد که اگر این تهدید بخواهد به واقعیت تبدیل شود باید منتظر یک زلزله شدید در منطقه بود.

وی گفت که آسیب رساندن به السنوار به واکنش بی سابقه‌ای منجر خواهد شد به گونه‌ای که نبرد "سیف القدس" در مقایسه با آنچه که دشمن شاهد آن خواهد بود، یک رویداد عادی خواهد بود.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به سوالی در مورد ترور یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه گفت:  این یک موضوع سیاسی نیست و همه تصمیمات از این قبیل باید در اتاق‌های بسته به دلایل امنیتی اتخاذ شوند.

وب سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مقام ارشد امنیتی گزارش داد که فرماندهی ارتش اسرائیل به رهبری سیاسی رژیم صهیونیستی توصیه کرده در این مرحله، ترور السنوار اقدامی عاقلانه نیست و بهتراست در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشود.

پیشتر مسئولانی در رژیم صهیونیستی خواستار ترور السنوار شدند. اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و خبرنگاران و نویسندگان اسرائیلی هم صراحتا خواهان ترور السنوار شدند.

آن‌ها در رشته توئیت‌های خود درخواست‌هایشان را اینگونه توجیه کردند که حماس مسئول عملیات شهادت طلبانه شهر "العاد" در نزدیکی تل‌آویو است که به کشته شدن سه اسرائیلی و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شد.

در سایر رسانه‌های اسرائیلی نیز فراخوان‌هایی برای ترور السنوار در پی عملیات شهادت‌طلبانه در شهرک العاد در شرق تل‌آویو منتشر شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha