• یکشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401021810983
  • خبرنگار : 71214

رکوردزنی مردم با سفرهای جاده‌ای در عید فطر

رکوردزنی مردم با سفرهای جاده‌ای در عید فطر

تردد بین استانی وسائل نقلیه مختلف در روزهای گذشته - که مصادف با تعطیلات عید فطر بود - در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۹ درصدی داشت و بسیاری از رکوردها در این زمینه جابه‌جا شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور یک میلیون و ۹۵۱ هزار و ۳۵۱ وسیله نقلیه مختلف در روزهای گذشته ترددهای بین استانی داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد و در مقایسه با همین ایام در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۳۰ درصد و هشت درصد افزایش داشته است.

رکوردزنی مردم با سفرهای جاده‌ای در عید فطر

در این ایام بیشترین سفرهای جاده‌ای مردم در روز جمعه  ۱۶ اردیبهشت ماه، با دو میلیون و ۶۴۷ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه صورت گرفت که با توجه به موج اول و دوم سفرهای مردم در روزهای ابتدایی تعطیلات، این حجم بالای خودرو در مسیر بازگشت طبیعی به نظر می‌رسد.

رکوردزنی مردم با سفرهای جاده‌ای در عید فطر

بر اساس نقشه تخلیه و انباشت خودروهای بومی استان‌های مختلف در روزهای هفتم تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه، همه استان‌ها با افزایش ترددهای بین‌استانی مواجه شدند و در این میان گیلان، مازندران، خراسان رضوی و تهران و البرز با ۱۳۷ درصد، ۱۱۸ درصد، ۹۵ درصد و ۸۹ درصد افزایش، بیشترین رشد را تجربه کردند. استان‌های شمالی مازندران و گیلان نیز مانند همیشه بیشترین انباشت خودرو و در واقع مهمان را به چشم دیدند.

رکوردزنی مردم با سفرهای جاده‌ای در عید فطر

اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در بازه زمانی هفتم تا ۱۷ اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ میلیون و ۲۳۱ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری مشاهده شدند که از این تعداد حدود ۹ میلیون و ۷۵۶ هزار پلاک معادل بیش از ۹۵ درصد آن‌ها مربوط به وسائل نقلیه شخصی بوده است. در این میان خودروهای تهران و البرز با بیش از ۲.۵ میلیون خودرو بیشترین سهم را در این ترددها داشته‌اند و پس از آن خودورهایی با پلاک استان‌های فارس، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رکوردزنی مردم با سفرهای جاده‌ای در عید فطر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha