• یکشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401021811022
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

ضبط بیش از ۸۹ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی طی امسال در خراسان شمالی

ضبط بیش از ۸۹ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی طی امسال در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در سال جاری گفت: در راستای اجرای این طرح ۸۹ هزار و ۳۲۶ کیلوگرم فرآوده خام دامی ضبط شد.

دکتر حمید رمضانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امنیت غذایی به معنای فراوانی، قابلیت دسترسی همگان و توان استفاده برای آحاد مصرف کنندگان است که البته امنیت غذایی فقط به معنای کمیت غذا و سیری شکم نیست.

وی افزود: عدم ایجاد مخاطرات بهداشتی برای مصرف کنندگان، وجه غالب و متمایز آن است و به تدبیری دیگر، امنیت غذا یا سلامت فرآورده های غذایی بستر و محور اصلی تامین امنیت غذایی است .

دکتر رمضانی ادامه داد: بنابراین این اداره کل علاوه بر اینکه به طور مستمر نظارت و بازرسی بهداشتی دام از مراحل تولید، استحصال، توزیع و عرضه انجام می دهد در ایام خاصی از جمله تعطیلات نوروزی، ماه مبارک رمضان باتوجه به اینکه مصرف فرآورده های خام دامی (گوشت سفید و قرمز) افزایش می یابد در این بازه زمانی نظارت ها بر این مراکز تشدید می شود.

وی بیان کرد: از طرفی با توجه به پی در پی بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۰۱ بازرسی بهداشتی از ۱۴ اسفند سال گذشته تا ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در سطح استان مشابه کل کشور برگزار شد و هدف اصلی از این طرح رسیدن غذای سالم یا فرآورده های سالم با منشاء دام، طیور و آبزیان به دست مصرف کنندگان بود.

این مقام مسئول گفت: در راستای اجرای این طرح، اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با ۲۵ اکیپ (۱۶ اکیپ سیار و ۹ اکیپ ثابت ) در این مدت ۲ ماهه فعالیت داشت.

وی عنوان کرد: برگزاری گشت های مشترک در سطح استان در این ایام، بازرسی ها، بازدید های مستمر از مراکز عرضه و کشتارگاه ها و گشت های جاده ای و... با همکاری پلیس اماکن، دادستانی، تعزیرات حکومتی، صمت، جهاد کشاورزی و مدیران کشتارگاه ها صورت گرفت.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بطوریکه در این راستا تعداد ۸۸۰۳ مورد بازدید از مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی، کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی رستوران ها که ۷۳ واحد به تعزیرات حکومتی و ۹ واحد به دادگاه مواد غذایی معرفی شدند، ۸۹۳۲۶ کیلوگرم میزان ضبطی فرآورده های خام دامی، ۸۶۵۸۲ کیلو گرم مقدار معدومی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha