• یکشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401021811119
  • خبرنگار : 50024

ذخیره خون بند ناف چه مزایایی دارد؟

ذخیره خون بند ناف چه مزایایی دارد؟

ایسنا/البرز رییس جهاد دانشگاهی البرز گفت: از سلول‌های بنیادی خون بندناف در درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن مثل سرطان و تالاسمی می‌توان استفاده کرد و از این طریق سلامت را به فرد بیمار بازگرداند.

به گزارش ایسنا، احمدرضا فیروزی روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت در مراسم روز جهانی ماما که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی البرز در حوزه سلامت خانواده و ذخیره خون بند ناف جنین، اظهار کرد: نمایندگی خون بند ناف کرج از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و سال ۹۶ هم نمایندگی شهرستان فردیس راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت بیش از ۳۴۰۰  مورد خون بند ناف در البرز ذخیره سازی شده است.

به گفته فیروزی سال گذشته ۶۴۱ مورد( یعنی هر ماه ۵۵ مورد)  خون بند ناف در استان ذخیره شده است.

وی گفت: هر چند البرز در مقایسه با سایر استان‌ها در زمینه ذخیره خون بند ناف عملکرد مناسبی داشته ولی  در مقایسه با تعداد تولدهایی که در سال اتفاق می‌افتد، راه زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب دارد.

 وی اظهار کرد: در حال حاضر خون بند ناف حدود سه درصد از نوزادانی که در کشور متولد می‌شوند ذخیره می‌شود و این آمار نشان می‌دهد برای اینکه خانواده‌ها به استفاده از این خدمت ترغیب شوند باید اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد.

فیروزی توضیح داد: خون بند ناف  بیشترین سلول‌های بنیادی را خود جای داده و امکان ذخیره سازی آن تا ۳۰ سال وجود دارد.

وی اظهار کرد: از سلول‌های بنیادی خون بندناف در درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن مثل سرطان و تالاسمی می‌توان استفاده کرد و از این طریق سلامت را به فرد بیمار بازگرداند.

رییس جهاد دانشگاهی البرز تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خون بند نوزادان تازه متولد شده دور ریخته می‌شود و از جامعه مامایی تقاضا می‌شود برای آگاه سازی والدین از مزیت‌های ذخیره سازی این خون در کنار ما باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha