• یکشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401021811123
  • خبرنگار : 71620

بررسی گرانی‌های اخیر در مجلس

روح الامینی: رسانه‌های وابسته به دولت پس از تلاطم در بازار به فکر اقناع مردم می‌افتند

روح الامینی: رسانه‌های وابسته به دولت پس از تلاطم در بازار به فکر اقناع مردم می‌افتند

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه سه حرف نون که نان مردم را آجر می‌کند نفع طلبان، نفهمی و نفوذی‌ها هستند، گفت: تصمیمی که زندگی روزمره مردم را به مخاطره می اندازد هیچ خیری ندارد.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: هیچ صیانتی بالاتر از صیانت از جایگاه مجلس و مفهوم انقلابی نیست. ما در مجلس ایستاده‌ایم تا از منافع ملی دفاع کنیم؛ بنابراین صیانت از صفت انقلابی که رهبری به این مجلس اطلاق کردند، مهم است و مهمتر آن است که مجلس انقلابی بودن را در عمل نشان دهد نه در شعار.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس یازدهم در توصیف ویژگی انقلابی بودن گفت: انقلابی بودن یعنی به کار بردن نهایت عقلانیت بدون شعارزدگی و گام برداشتن در راستای  منافع مردم و نظام. تصمیمی که موجب اضطراب مردم شود و به در و دیوار بکوبیم با عقلانیت انقلابی سنخیت ندارد.

هیچکس نباید در نظر و عمل با دشمن مخرج مشترک ایجاد کند

نماینده مردم تهران در مجلس نسبت "گروکشی سیاسی و تفرقه افکنی" هشدار داد و گفت: کارهای نمایشی و سستی در وظایف جزء بزرگترین آفت‌های مجلس است که نباید گرفتار آن شویم. برای صیانت از لقب انقلابی مجلس، انقلابی بودن در شعار را بیخیال شویم و به انقلابی بودن عملی روی بیاوریم. هیچکس نباید در نظر و عمل با دشمن مخرج مشترک ایجاد کند.

یکی از نمادهای تحقق شعار ۱۴۰۱ پشتیبانی از واکسن سازهای ایرانی است

روح الامینی درباره کرونا و مهار ویروس گفت:علی‌رغم همه تحریم‌ها مهار ویروس کرونا به طور نسبی حاصل جانفشانی و زحمت کادر درمان و نظام سلامت کشور بود. یکی از نمادهای تحقق شعار ۱۴۰۱ پشتیبانی از واکسن سازهای ایرانی است. از طرف دیگر امروز نظارت جدی برای جلوگیری از بحران دارو و درمان ضرورت دارد. در نتیجه ناهماهنگی بین دستگاهی و با وجود همه اخطارها و پیگیری مکرر مجلس مشکلاتی در حوزه دارو و درمان رخ داده که با ورود به موقع رئیس جمهور بخش زیادی از بحران فروکش کرده اما توقع این است تا حصول نتیجه نهایی دولت اقدامات مناسب را انجام دهد و مجلس نظارت مداوم داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره ویژگی‌های دولت قوی گفت: انتظار ما این است که با درنظر گرفتن عقلانیت انقلابی چه از نظر سیاست‌های کلی و چه از نظر انتصاب، خودانتقادی را سرلوحه کار خود قرار دهند. دولت انقلابی دولتی است که با حفظ و تقویت روحیه خود انتقادی از جنجال‌های پرهزینه رسانه‌ای و تفرقه سیاسی جلوگیری کنند. دولت باید از انتقادات کارشناسی استقبال کند تا بتواند سیاست‌های اشتباه را اصلاح و نیروها یا انتصابات نامناسب را تسریع کند. دولت قوی دولت بدون اشتباه نیست؛ بلکه دولتی است که در شناسایی اشتباهات خود چابک‌تر عمل می‌کند. بعضا می‌بینیم در فهمیدن اشتباه تا تصمیم و اقدام فاصله‌ای وجود دارد.

روح الامینی در ادامه سخنانش به ضرورت اقناع و توجیه مردم درباره تصیمیمات دولت اشاره کرد و گفت: دولت مردمی دولتی است که پیش از عملیاتی کردن یک تصمیم مردم را قانع کند. در نظرگرفتن منافع مردم و به ویژه اقشار ضعیف بسیار مورد اهمیت است. تصمیمی که زندگی روزمره مردم را به مخاطره می‌اندازد، هیچ خیری ندارد.

رسانه‌های وابسته به دولت پس از تلاطم در بازار به فکر قانع کردن مردم می‌افتند

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تلاطم قیمت کالاهای اساسی در بازار گفت: هر وقت دولت‌ها می‌خواهند طرح یا برنامه اقتصادی در کشور پیش ببرند بلافاصله شاهد نگرانی‌های گسترده ازسوی مردم هستیم در این شرایط رسانه‌های وابسته به دولت پس از تلاطم در بازار به فکر قانع کردن مردم می‌افتند. در واقع به جای اینکه پیوست رسانه‌ای پیش از اجرای طرح در نظر گرفته شود، پس از ایجاد طرح اجرا خواهد شد. هیچ دولتی با مجموعه رسانه‌های وابسته اش از این  مهم عبرت نگرفته و این چرخه غلط مداوم تکرار می‌شود.

نفع طلبان، نفهمی، و نفوذی‌ها سه حرف نونی است که نان مردم را آجر می‌کند

روح الامینی در پایان نطق خود با بیان اینکه سه حرف نون که نان مردم را آجرمی کند نفع طلبی، نادانی و نفهمی، و نفوذی‌ها است، گفت: تنها پیوست رسانه‌ای مشخص و منسجم ایجاد آرامش در بازار و رفع نگرانی مردم را به دنبال دارد. از این رو دولت و شخص رئیس جمهور خواهشمندم، ستاد یا قرارگاه رسانه‌ای منسجم، حرفه‌ای و با صدای واحد را ایجاد کند تا این همه تناقض، تلاطم، نگرانی و تشویش به جامعه تزریق نشود. مجلس قرار نیست رویکرد تقابلی با دولت داشته باشد و از سوی دیگر قرار نیست روی خطاها و اشتباهات دولتمردان و وزرا سکوت کند. ما در مجلس تمام قد از دولت و سیاست هایی که منافع مردم را در نظر بگیرد، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha