• یکشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401021811365
  • خبرنگار : 71129

هیل: غرب با تحریم‌ علیه روسیه، خودش در دام افتاده است

هیل: غرب با تحریم‌ علیه روسیه، خودش در دام افتاده است

نشریهٔ هیل در گزارشی می‌نویسد که تحریم‌ها علیه روسیه به تله‌ای برای غرب تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، برهما چلانی، تحلیلگر سیاسی و ستون نویس نشریه هیل می‌نویسد: تحریم‌ها علیه روسیه "سلاحی دولبه" است که آسیب جدی به خود غرب وارد می‌کند.

تحریم‌های غرب علیه مسکو با سلاح‌های اقتصادی کشتار جمعی که برای نابودی اقتصاد روسیه طراحی شده‌اند مقایسه شده‌اند، اما این اقدامات شمشیر دولبه هستند. وی افزود: کشورهایی که این تحریم‌ها را اعمال کرده‌اند نیز از این محدودیت‌ها متضرر شده‌اند.

چلانی تصریح می‌کند: غرب در واقع در دام افتاده است؛ تحریم‌ها و تعمیق درگیری اوکراین به افزایش قیمت جهانی مواد خام و انرژی کمک می‌کند و در نتیجه منجر به افزایش درآمد مسکو، حتی با وجود کاهش صادرات انرژی این کشور می‌شود.

علاوه بر این، آمریکا و متحدانش با تورم فزاینده و در نتیجه مشکلات سیاسی مواجه شده‌اند. در عین حال، ارزش روبل پس از اقدامات حمایتی دولت دوباره افزایش یافته، در حالی که، برای مثال، ارزش ین ژاپن در برابر دلار به پایین‌ترین سطح ۲۰ سال اخیر سقوط کرده است.

مشکل دیگر، اختلال در زنجیره تامین است که سود شرکت‌های غربی را تهدید می‌کند و همچنین نرخ‌های بهره بالاتری که به منظور مهار تورم هستند اما در واقع شرایط را برای مصرف‌کنندگان بدتر می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۲۰:۲۹

موضوع " سلاح دولبه " بودن تحریم‌ها اظهر من الشمس بوده و نیازی به نوشتن مقاله و ...ندارد . مهم اجرای صحیح و اصولی این تحریم‌ها و همچنین همکاری همه جانبه دول غربی در این رابطه است که ظاهرا این اجماع در این دولت‌ها وجود دارد. بهر صورت در آینده نزدیک شاهد موفقیت یا شکست این تحریمها خواهیم بود ولی نکته مهم نحوه برخورد کشور ما از این فرصت بوجود آمده است که متاسفانه براحتی داریم این فرصت را از دست می دهیم.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۹ ۰۸:۵۸

اگر کشورهای قاره پهناور آسیا بتوانند با کمک ذخائرطلای خود یک بانک بزرگ آسیائی ایجاد کنند و با پشتوانه قوی گردشهای بانکی و تجاری کشورهای عضو را با تجارت بین خود مدیریت کنند و مدلی کوچک از شکل بانک تجارت جهانی باشند میتوانند مقابل لرزه ها و تکانه های دلارآمریکا ایستادگی کنند و از همدیگر پشتیبانی کنند.........