• دوشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401021912345
  • خبرنگار : 71621

ماکرون: اتحادیه اروپا با روسیه در جنگ نیست/ وظیفه ماست که طرف اوکراین باشیم

ماکرون: اتحادیه اروپا با روسیه در جنگ نیست/ وظیفه ماست که طرف اوکراین باشیم

رئیس‌جمهوری فرانسه با تاکید بر اینکه "اتحادیه اروپا با روسیه در جنگ نیست"، عنوان کرد: ما، اروپایی‌ها، در تلاشیم تا از خودمختاری و تمامیت ارضی اوکراین دفاع کنیم تا صلح به قاره‌ ما بازگردد. این تنها به عهده اوکراین است که شرایط مذاکره با روسیه را تعیین کند.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنانی به پارلمان اروپا گفت: اروپا با کیفرناپذیری در قبال جرایم غیرقابل توصیفی که روسیه در اوکراین اجرا کرده، مقابله می‌کند.

وی افزود: این وظیفه ماست که طرف اوکراین باشیم تا به آتش‌بس برسیم و به صلح دست یابیم. سپس ما برای بازسازی کشور در آنجا خواهیم بود؛ چراکه با بازگشت صلح باید تعادل جدیدی ایجاد کنیم.

ماکرون ادامه داد: هدف در قبال تصمیم یکجانبه روسیه مبنی بر حمله به مردم اوکراین این است که به سرعت به جنگ خاتمه دهیم و تمام توانمان را به کار بگیریم تا اوکراین بتواند بار دیگر کنترل اوضاع را به دست بگیرد.

ماکرون در انتها برای اتخاذ تحریم‌های موثر علیه روسیه تقدیر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۹ ۲۰:۱۰

کلا این کشورهای اروپایی در قضیه برجام و تحریمهای یک جانبه ترامپ نشان دادند استقلال رای ندارند و مجبور به تبعیت از آمریکا هستند والا کار به اینجا کشیده نمیشد.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۲ ۱۰:۴۸

از این ماکارونی رییس جمهور فرانسه و آلمان بیشرف تر ندیدم اگه پشت آمریکا بودن الان پوتین کثافت دم در نمی‌آورد و شیر نمیشد باید به اکراین کمک کنند و همین طور به آمریکا چون بعد پوتین نوبت شب جین پی رییس جمهور چین میشه و بعد چین با یک میلیارد و چهارصد میلیون جمعیت اگه ابر قدرت دنیا بشه اول از همه همین اروپا رو میبلعه و میرسه به فرانسه و آلمان این اروپایی های احمق فقط بفکر دوزار سود خودشان هستن یکی باید جلوی چین و روسیه رو بگیره چون اینجوری موازنه قدرت بهم میخوره بعد از پوتین هم نوبت چین میشه و چین با جمعیتی که داره دنیا رو میبلعه و جیباش هرگز پر نمیشه و شکم مردمش هم هرگز سیر نمیشه و از شکم اروپایی ها و مردم بدبخت تمام دنیا باید گرفته بشه و به چین داده بشه اروپایی های احمق برید پشت آمریکا رو بگیرید و پوتین رو به زمین بزنید و بعد برید سراغ چین