• سه‌شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401022012455
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار اصفهان:

ایران و لهستان خاطرات خوبی از یکدیگر دارند

ایران و لهستان خاطرات خوبی از یکدیگر دارند

ایسنا/اصفهان شهردار اصفهان گفت: همواره خاطرات خوبی از مردم لهستان در اذهان مردم ایران و متقابلاً خاطرات خوشی از ایران و اصفهان در ذهن مردم لهستان وجود داشته است.

علی قاسم‌زاده، عصر امروز (دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در آیین افتتاحیه نمایشگاه «اسناد کودکان لهستانی» که با حضور وزیر امورخارجه لهستان در عمارت سعدی برگزار شد، اظهار کرد: حضور شما در اردیبهشت زیبا که بهشت اصفهان گفته می‌شود برای ما مغتنم و ارزشمند است.

او با بیان اینکه ارتباط ایران و به طور خاص اصفهان با لهستان به ۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد، ادامه داد: هرچند در طول این سال‌ها فراز و نشیب‌هایی در ارتباط دو کشور وجود داشته، اما همواره خاطرات خوبی از مردم لهستان در اذهان مردم ایران و متقابلاً خاطرات خوشی از ایران و اصفهان در ذهن مردم لهستان وجود داشته است.

 قاسم‌زاده با اشاره به اینکه مرور این خاطرات تلخ و شیرین نوید دهنده این پیام است که ما می‌توانیم در آینده خالق خاطرات خوبی برای دو کشور باشیم، خاطرنشان کرد: ما در فرهنگ خود آموخته‌ایم که بر غم کسی نیفزاییم، باعث رنجش و آزار دیگری نشویم و تا جایی که می‌توانیم از غم دیگران بکاهیم و مردم اصفهان بر اساس همین باورها بسیار مهمان‌نواز هستند و اصفهان همواره مأمن و پناهگاه کسانی بوده که مورد ظلم و تعدی واقع شدند.

وی ادامه داد: همواره کسانی که به شهر ما قدم گذاشته‌اند مورد احترام و استقبال قرار گرفتند و بهترین‌ها برای آنها فراهم شده، به ویژه افرادی که غریبه بودند، کما اینکه با ورود کودکان لهستانی به اصفهان، مردم این شهر به مدت پنج سال افتخار میزبانی ۲۸۰۰ کودک لهستانی را به بهترین صورت داشتند و ما همیشه به این خدمت می‌بالیم.

 او تاکید کرد: آرزوی ما به‌عنوان ملتی که رنج جنگ را تحمل کرده این است که‌ در هیچ جای دنیا جنگی برقرار نباشد، اگرچه این موضوع امری اجتناب‌ناپذیر است، اما به سهم خود تلاش می‌کنیم که پیام صلح و دوستی را به همه کشورهای دنیا نوید دهیم و همچنین تلاش می‌کنیم طی درگیری ناخواسته در اتفاقات تلخ جهان امروز، مثل ۸۰ سال قبل باعث رویش زیبایی‌ها و خوبی‌ها شویم؛ همان‌طور که تجربه ایران و لهستان می‌تواند تجربه‌ای قابل انتشار برای تمام کشورها باشد.

به گزارش ایسنا مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی شهرداری اصفهان نیز ضمن خیرمقدم و سپاسگزاری از مهمانان لهستانی برای حضور در این نمایشگاه و کمک در برگزاری آن گفت: خرسندیم که در هفته فرهنگی اصفهان میزبان مسئولان کشور لهستان هستیم.  

 او با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت یک هفته برپاست و مردم اصفهان از آن بازدید خواهند کرد، ادامه داد: همچنین تلاش ما این است که مکان‌های سکونت کودکان لهستانی به‌عنوان مکان تاریخی ثبت شود که این طرح با کمک شهرداری اصفهان و سفارت لهستان در حال پیگیری است.

 شاهمرادی اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه با حضور وزیر امور خارجه لهستان در اصفهان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بتوانیم هفته فرهنگی اصفهان را در شهرهای لهستان برگزار کنیم.

 معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سفیر لهستان در دیداری  درباره حسن‌نظر و علاقه مردم لهستان به ایران صحبت کرده است، تاکید کرد: علاقه و ارتباط مردم اصفهان و لهستان دیرینه است و ما اینجا اعلام می‌کنیم که این دوستی و محبت دو طرفه و قلب‌های ما به یکدیگر نزدیک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha