• سه‌شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401022012513
  • خبرنگار : 71616

با توجه به دستور توقف فروش خودروها تا اطلاع ثانوی

امروز منتظر طرح فروش ایران‌خودرو نباشید

امروز منتظر طرح فروش ایران‌خودرو نباشید

با توجه به اینکه طبق دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا زمان مشخص شدن سازوکار سامانه یکپارچه، فروش خودرو به هر نحو ممنوع اعلام شده است، این هفته طرح فروش محصولات ایران‌خودرو پس از ۱۹ طرح پیاپی بصورت هفتگی (البته بدون در نظر گرفتن دو هفته ابتدایی فروردین ماه)، به سبب همین ممنوعیت فروش اجرا نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته سیدرضا فاطمی امین- وزیر صنعت، معدن و تجارت‌- سامانه‌ای جدید برای فروش خودرو معرفی و اعلام کرد: به منظور شفاف‌سازی روند عرضه خودرو،  فروش همه خودروها به «سامانه یکپارچه فروش» منتقل می‌شود. بر این اساس همه خودروسازها از ۱۸ اردیبهشت بایستی هر گونه عرضه خودرو را صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی فراهم شود.

طبق تاکید وزیر صمت،  البته فروش خودرو در قالب این سامانه، به معنای بلاتکلیفی حذف روند قرعه‌کشی نیست و حذف قرعه‌کشی خودرو با قوت در دستور کار وزارتخانه مذکور خواهد بود.

در همین رابطه، ابتدای هفته جاری سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در راستای اجرای دستور وزیر صمت مبنی بر "فروش خودرو صرفا در سامانه یکپارچه فروش" در نامه‌ای به خودروسازان کشور، اعلام کرد که از این به بعد فروش خودرو صرفا از طریق سامانه متمرکز انجام می‌شود و هر گونه عرضه از طرق دیگر بایستی فوراً متوقف شود.

بر این اساس با توجه به ممنوعیت عرضه خودروها تا زمان مشخص شدن سازوکار و رونمایی از سامانه مذکور، (سامانه یکپارچه فروش خودرو)، فعلا طرح‌های فروش خودروسازان که از اواخر آذر ماه بصورت هفتگی و پی‌درپی (غیر از دو هفته ابتدایی فروردین ماه جاری/ تعطیلات نوروز) هر هفته اجرا شده است، تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد بود؛ این درحالیست که با توجه به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، تمامی خودروسازها موظف شده‌اند از تاریخ ١٨ اردیبهشت ١٤٠١ هرگونه عرضه خودرو را با هماهنگی سازمان حمایت و صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند، اما تاکنون هیچ اطلاعاتی از جزئیات و حتی آدرس این سامانه در اختیار نیست و وزارت صمت نیز تاکنون تنها به اعلام عنوان این سامانه بسنده کرده است و همچنان اعلام می‌کند، به زودی اطلاعات دقیق‌تر اطلاع‌رسانی خواهد شد.  

شایان ذکر است که بنابر به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش فروش یک محصول گروه بهمن‌موتور که قرار بود از روز شنبه هفته جاری اجرا شود، ابطال و تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

بر این اساس همانطور که اعلام شد، ایران‌خودرو و سایپا نیز این هفته طرح‌ فروش نخواهند داشت و این دو شرکت نیز این موضوع را تایید کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۰۸:۲۲

همین بلاتکلیفی باعث گرانی میشه.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۰۹:۴۵

آخ حیف شد چقدر منتظر بودم.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۱۰:۲۱

طرح حمایت از خانواده هم حذف شده؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۱۰:۲۷

نه اینکه خیلی هم در میاد 44 مرحله ست که ثبت نام کردم و در نیومد معلومه دیگه به کیا می رسه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۱۰:۳۴

اتفاقا بهترین کارو انجام داد.من پنجاه و هشت بار شرکت کردم یه کاتالوگ هم بهم ندادن .همش رانت بود و دلال بازی .

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۱۰:۵۵

باورکنید ۳۳بارثبت نام کردم حسرت این”برنده اول”رانصیب بنده نشد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۱۱:۳۶

والا من ثبت نام کردم و اتفاقا با اسم های مختلف و 2 بار هم اسممون در اومد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۱۲:۵۶

هیچ نظری رو شما پخش نمی کنید .

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۱۳:۰۷

سلام بپس این طرح مادارن چی میشه حق ما رفت

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۱۳:۱۳

باسلام خدمت همه ی عزیزان در ایران خودرو اگه طرح فروش قرعه کشی جمع میشد خیلی بهتر بود هر عزیزی با یک کد ملی ماشین میخواست به طور مستقیم با مراجعه به مراکز اصلی ایران خودرو در هر شهر و واریز مبلغ همون قیمت کارخانه خودرو مورد نظر خودش طبق تاریخ قانونی از ایران خودرو میخرد چون در طرح قرعه کشی که 5000تا شرکت می‌کنه حداقل 2500 نفر برای فروش حواله خودشون به مبلغ 70*80 میلیون اسم مینویسن اینجوری هم اونی که پول داره ماشین میخره هم دست معامله گر ها و غیره ازاین بازار داغ خودرو بسته میشد . و با ورد خودرو به بازار و این طرح قیمت داغ خودرو راحت پایین می اومد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۱۴:۰۳

50 بار ثبت نام کردم نمیگم درنمیاد ولی باید خدا بخواد..

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۱۴:۰۵

نهایتش قرار بود یک خودروی دیگه برنده نشیم این طور که میگین قیمت ها راحت تا ۱ میلیارد هم میره تنها کاری که از دست ما بر میاد نخریدن و تحریم کردنه تا یک شرایط عاقلانه ای به خودشون بگیرن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۱۵:۴۵

اینقدر دعا کردم ببریم خودرو جونم دراومد دیگ هفته ای طرح ندارن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۱ ۰۱:۵۴

پعه ما ۵۰بارثیت نام کردیم نباید یک بارش به نام ما دربیاد پس این خودروهارا به کی میدید وچنتا چنتا بهشون میدید که به کسی نمیرسه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۰۰:۴۱

خریدخودرو

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۰۸:۲۲

هیچ