• سه‌شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401022012630
  • خبرنگار : 71588

مسعود بارزانی هم برای حل بحران سیاسی عراق طرح ارائه می‌دهد

مسعود بارزانی هم برای حل بحران سیاسی عراق طرح ارائه می‌دهد

یک عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد که «مسعود بارزانی»، رئیس این حزب درصدد ارائه ابتکار عمل تازه‌ای برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی در عراق است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ناس نیوز، بنکین ریکانی، از سران حزب دموکرات کردستان عراق، در مصاحبه‌ای تأکید کرد که مسعود بارزانی در نظر داشته طرح خود را پیش از این مطرح کند اما طرح نخست او که در سفر نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق به نجف اشرف و دیدار آن‌ها با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق مطرح شد، شکست خورد.

او گفت که حساسیت‌ها در روابط نیروهای سیاسی شیعی بر کسی پوشیده نیست و ایجاد توافق میان این نیروها کار دشواری است.

ریکانی تأکید کرد که بارزانی در تماس با سران احزاب سیاسی عراق است تا نظر همه گروه‌ها را جویا شود و سپس طرح خود را علنی کند.

وی در ادامه افزود که «اگر طرح بارزانی نتیجه ندهد، روشن می‌شود که بن‌بست سیاسی در عراق هیچ راه حلی ندارد و باید سراغ راه‌های دیگر رفت».

بنیکن ریکانی همچنین گفت که یکی از احتمالات مطرح برگزاری انتخابات مجدد است که مشروط به توافق همه احزاب خواهد بود و معلوم نیست همه احزاب سیاسی آماده تن دادن به انتخابات دوباره باشند به خصوص که انتخابات با اقبال ضعیف مردم مواجه شد.

از سوی دیگر، یک منبع مطلع در ائتلاف حاکمیت خبر داد که روز دوشنبه (۹مه) «جلسه مهمی» با حضور سران ائتلاف «نجات ملی» در اربیل برگزار شد که هدف از آن بررسی اوضاع سیاسی عراق و راه‌های برون‌رفت از آن است.

ائتلاف «نجات ملی» متشکل از جریان صدر و حزب دموکرات کردستان و ائتلاف حاکمیت است.

این منبع تأکید کرد که این جلسه با حضور محمد الحلبوسی، خمیس الخنجر، رئیس ائتلاف السیاده و نماینده مقتدی صدر برگزار شد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در حال حاضر چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و مقتدی صدر ابتکار عمل‌هایی برای برون‌رفت از بحران سیاسی عراق مطرح کرده‌اند.

اجرای این ابتکار عمل‌ها تا حد زیادی وابسته به موضع‌گیری نیروهای سیاسی مستقل دانسته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha