• سه‌شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401022012927
  • خبرنگار : 50477

رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان: 

همه باید به دولت کمک کنیم/ دولت با اصلاح یارانه ها شجاعت و ایثارگری کرد

همه باید به دولت کمک کنیم/ دولت با اصلاح یارانه ها شجاعت و ایثارگری کرد

ایسنا/گلستان رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها که توسط دولت تدوین شده طرحی مترقی و اثربخش است، گفت: همه باید در این برهه حساس به دولت برای تحقق اهداف این طرح کمک کنیم.

علی‌محمد چوپانی در نشست شورای مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان که در محل سالن جلسات اداره‌کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان برگزار شد با اشاره به اینکه پرداخت یارانه به کالاهای اساسی با نرخ ترجیحی 4 هزار و 200 تومن کشور را دچار مشکلاتی کرده بود، اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم این بود که به علت اختلاف قیمت کالاها با خارج کشور موجب خروج کالاها به صورت قاچاق می شد که واقعی شدن قیمت ها می تواند مانع از قاچاق کالا و تضییع حقوق مردم شود.

وی با بیان اینکه منافع ارز ترجیحی عمدتا در جیب برخی افراد خاص می رفت، افزود: به نظرم دولت برای اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه کشور شجاعت و ایثارگری کرد زیرا اجرای این تصمیم منطقی و ضروری قطعا با مقاومت هایی روبه رو خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان با تاکید بر اینکه با واقعی شدن قیمت‌ها خیلی از مسائل برای مردم و دولت شفاف خواهد شد، خاطرنشان کرد: به طور مثال با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت نهاده پنج برابر می شود ولی قیمت مرغ نهایتاً در بدترین حالت ممکن دو برابر می شود و سوال اینجاست که این گپ تا به امروز کجا می رفته است؟

چوپانی با استقبال از تک نرخی شدن قیمت گندم، ادامه داد: تک نرخی شدن قیمت گندم ضمن اینکه از مفاسد موجود در حوزه گندم و آرد جلوگیری می کند به سود کشاورزان استان نیز هست زیرا کشت این محصول را برای آنان مقرون به صرفه تر از سایر محصولاتی که آب بر هستند خواهد کرد و به منابع آبی استان هم آسیب کمتری می رساند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنیم تا دولت در اجرای این طرح مهم که به نفع همه مردم است موفق باشد، تصریح کرد: در این شرایط حساس همه باید با درک وضعیت تاریخی کشور همدلانه در کنار هم باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha