• چهارشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401022114216
  • خبرنگار : 30165

لزوم تسهیل راهیابی تولیدکنندگان ایران به بازارهای جهانی

لزوم تسهیل راهیابی تولیدکنندگان ایران به بازارهای جهانی

مدیر اندیشکده‌ توسعه صادرات با بیان این‌که یکی از راه‌های تحقق این شعار، هدف گرفتن بازارهای خارجی و دستیابی به بازارهای جهانی است، گفت: لازم است مجموعه‌هایی با کمک سیاست‌گذاران اصلی این حوزه راهیابی به بازارهای جهانی را برای تولیدکنندگان ایرانی تسهیل کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر ذاکری با تاکید بر شعار مقام معظم رهبری در سال جاری گفت: امروزه نقش نیروهای نخبه در کشور بیش از پیش عیان شده و مجموعه اندیشکده توسعه صادرات با تکیه بر قوای نسل نخبه‌ی جوان، درصدد آن است که قدمی مهم در راستای توسعه صادرات کشور بردارد. همان‌طور که شعار سال جاری تولید، اشتغال‌آفرین و دانش بنیان است باید توجه داشت که یکی از راه‌های تحقق این شعار، هدف گرفتن بازارهای خارجی و دستیابی به بازارهای جهانی است.

وی با اشاره به مشکلات تولیدی‌های داخلی، اظهار کرد: در حال حاضر بنگاه‌های تولیدی فراوانی در کشور با ظرفیتی کم‌تر از ظرفیت تولید اصلی خود در حال فعالیت هستند. از طرفی، دغدغه‌های تولید آن‌چنان تولیدکنندگان را به خود مشغول کرده است که زمان و نیروی کار کافی برای پرداخت به صادرات و بازارهای خارجی را ندارند. بنابراین، لازم است مجموعه‌هایی با کمک سیاست‌گذاران اصلی این حوزه راهیابی به بازارهای جهانی را برای تولیدکنندگان ایرانی تسهیل کنند.

مدیر اندیشکده‌ توسعه صادرات ضمن دعوت از ارگان‌های دولتی برای حمایت همه‌جانبه خاطر نشان کرد: توسعه صادرات می‌تواند نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت کشور داشته باشد و موجب ارزآوری شود و امروزه دیگر صادرات منحصر به شرکت‌های بزرگ و دارای منابع گسترده مالی و انسانی نیست، بلکه شرکت‌های کوچک و متوسط و حتی نوپا نیز با ورود به شبکه‌های ارتباطی مختلف، از بازارها و فرصتهای موجود در بازار بین المللی بهره برداری می‌کنند.

ذاکری در پایان اضافه کرد: نمایشگاه اینوتکس فرصت مناسبی‌ است تا مجموعه «اتصا» دستاوردها و ظرفیت‌های خود را برای سیاست‌گذاران متولی عرصه تجارت و تولیدکنندگانی که دغدغه تولید دارند به اشتراک گذاشته و زمینه مساعدت ایشان را در زمینه تخصص خود فراهم کند. مجموعه امیدوار است بتواند در ادامه مسیر این خدمت را تبدیل به یک سامانه برخط مشاوره به شرکت‌های صادراتی برای انجام مطالعات مقدماتی مربوط به تحقیقات بازار کند.

دکتر مهدی علی‌زاده؛ مدیر تحقیق و توسعه اندیشکده ابراز داشت: امروزه پیرو چشم‌انداز بیست ساله کشور باید از تمام توان و قوای ممکن برای اعتلای نام ایران بهره برد و از همین‌رو صادرات یکی از نقاط بحرانی و حیاتی‌ است که کشور با سرمایه‌گذاری درست می‌تواند درآمد قابل توجهی را کسب کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از سرمایه کشور ممکن است بر اثر انتخاب محصول و کشور مقصد نامناسب به هدر رود یا آن‌که با انتخاب بهتر می‌توانست موجب سرمایه‌ای‌ فراتر از انتظار شود که به دلیل عدم شناخت کافی و یا تجربه کم، این فرصت بهینه از دست رفته است. تیم حاضر که متشکل از نخبگان دانشگاهی است با ساعت‌ها مطالعه و بررسی شرایط مختلف صادرات آمادگی آن را دارد تا با همکاری شرکت‌های دولتی و خصوصی اتفاق قابل توجهی را رقم بزند.

به گزارش ایسنا، اندیشکده‌ توسعه ی صادرات ایران (اتصا) با هدف ایجاد شبکه‌ای از افراد توانمند دانشگاهی، فعالین و سیاست گذاران حوزه صادرات در سال ۱۴۰۰ در دانشگاه علم و صنعت ایران تشکیل شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha