• پنجشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401022214547
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه گلپایگان:

پلیس باید از اقتدار برخوردار باشد 

پلیس باید از اقتدار برخوردار باشد 

ایسنا/اصفهان امام جمعه گلپایگان گفت: بسیاری از اطلاعات مهمی که به نهادهای امنیتی می‌رسد از طریق مردم است و باید متوجه باشیم که اشراف اطلاعاتی مسئله مهمی است. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی، امروز(پنجشنبه،۲۲ اردیبهشت) در آیین تکریم و معارفه فرمانده  انتظامی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های مهم اقتدار نظام، امنیت است. اگر پلیس و نهادهای امنیتی بخواهند اقتدار خود را حفظ کنند باید به برخی از مسائل توجه کافی داشته باشند. 

وی ادامه داد: ارتباط یک مجموعه امنیت ساز با مردم، مردمی بودن مجموعه را رقم می‌زند. بسیاری از اطلاعات مهمی که به نهادهای امنیتی می رسد از طریق مردم است و اشراف اطلاعاتی مسئله مهمی است. 

به گزارش ایسنا،امام جمعه گلپایگان گفت: پلیس باید  از اقتدار و تجهیزات لازم برخوردار باشد همچنین مجلس باید قوانین حمایتی لازم را در راستای اقتدار پلیس تصویب کند. مسائل امنیت اخلاقی مهم است چرا که  گلپایگان شهر علم و فقاهت است. 

همچنین نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :عزت روحانیت، قضات، پزشکان و پلیس در جامعه باید حفظ شود که در حفظ این عزت خود این مجموعه‌ها نقش مهمی دارند. اگر پلیسی حقی را ناحق کرد باید با آن مقابله کرد تا عزت پلیس خدشه دار نشود. در گذشته مردم به پلیس که تحت عنوان شهربانی فعالیت می‌کرد نگاه خوبی نداشتند، اما اکنون مردم ارتباط تنگاتنگ و خوبی با ماموران انتظامی دارند. 

سید مسعود خاتمی  با بیان اینکه مردم قدردان زحمات نیروی‌های انتظامی هستند ادامه داد : جو غالب در مجلس دوستدار نیروی انتظامی است اما اگر آنطور که باید و شاید حق این قشر ادا نشده به دلیل عدم توجیه نمایندگان است و باید   قوانین لازم در حمایت از پلیس تصویب شود.

در برخورد با مجرمان جرائم خشن اغماض نکردیم 

همچنین فرمانده سابق انتظامی شهرستان گلپایگان، گفت:
در موضوعات مختلف چند مورد تجمع اعتراضی داشتیم، اما پیگیری به موقع در شورای تامین و اتخاذ تدابیر و همراهی مردم هیچ تجمعی منجر به تنش نشد، زمانی که حق با مردم بود از حقشان دفاع کردیم و زمانی هم که حق با آنها نبود آنها را اقناع می‌کردیم. 

سرهنگ علی سبحانی افزود: اولویت نیروی  انتظامی کشف و جلوگیری از بروز جرائم است. در شهرستان گلپایگان پیشگیری از بروز جرائمی که در امنیت روانی مردم تاثیر گذار است و از جرائم خشن است از اولویت‌های کاری ما بود. در همین راستا در زمینه سرقت‌های موتور سیکلت، مغازه، منزل، احشام و...باندهایی دستگیر شدند که غالبا خشن و مسلح بودند. 

وی ادامه داد: از سال ۸۶ ایستگاه ایست و بازرسی شهرستان گلپایگان تعطیل بود، اما اکنون به صورت موقت راه اندازی شده که به کاهش سرقت‌ها کمک می‌کند. اعتقاد داریم شجاعت و اقتدار پلیس در برخورد با مجرمان و استفاده درست از سلاح برای ما یک فریضه است. 

فرمانده سابق انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: در حوزه طرح‌های امنیت محور با برنامه و مدیریت اقدامات خوبی انجام شد. امروز حفظ امنیت به عهده پلیس است که باید به وظیفه خود عمل کند. در برخورد با مجرمان خصوصا جرائم خشن بدون اغماض برخورد کردیم که تاثیرات آن را شاهد هستیم. 

سبحانی با بیان اینکه مواد مخدر بستر ساز جرائم است، افزود: در طی سال‌هایی که در شهرستان گلپایگان فعالیت داشتم شاهد افزایش کشفیات مواد مخدر بودیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha