• پنجشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401022214588
  • خبرنگار : 30077

دعوت استاندار سمنان از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در پروژه ملی "قطب دامپروری در مهدیشهر"

دعوت استاندار سمنان از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در پروژه ملی "قطب دامپروری در مهدیشهر"

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر یکی از مهمترین مصوبات سفر رئیس محترم جمهور به استان سمنان در سال گذشته است که به طور ویژه باید پیگیری شود.

سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه پیگیری ایجاد قطب دامپروری کشور در مهدیشهر که در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: لازم است همه دستگاه ها و سازمان ها و همچنین بخش خصوصی در اجرای این طرح مشارکت کنند، از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز دعوت می شود برای مشارکت در ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر مشارکت کنند.

وی افزود: بستر و شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای این طرح فراهم است و حمایت و مساعدت لازم در این خصوص انجام می شود.

استاندار سمنان ادامه داد: مسوول پیگیری این طرح با جهادکشاورزی است و با همکاری جهاددانشگاهی استان سمنان مطالعات فاز اول قطب دامپروری و جانمایی به صورت متمرکز در منطقه فولادمحله شهرستان مهدیشهر آغاز می شود و انشاءالله تا چند ماه آینده کلنگ قطب دامپروری کشور در فاز اول با حضور مسوولان کشوری و استانی زده خواهد شد.

هاشمی اضافه کرد: اجرای کامل مطالعات ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر بالغ بر 3.5 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که برای انجام مطالعات فاز اول از محل تملک دارایی 1401 و همچنین سرجمع اعتبارات استانی و ملی سفر رئیس جمهور به استان سمنان اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، مطالعات طرح با تمرکز بر یک نقطه و تأمین زیرساخت در منطقه فولاد محله شهرستان مهدیشهر آغاز می شود.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی به عنوان مشاور علمی و مطالعاتی طرح گفت: قطب دامپروری مهدیشهر متعلق به همه مردم و افراد مالک دام وعشایر است و باید از مشارکت بخش خصوصی نیز حتماً استفاده شود، سایر دستگاه ها و سازمان ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha