• پنجشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401022214769
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی اردبیل:

کمیته مقررات‌زدایی قوانین مزاحم و مخل را از مسیر تولید رفع می‌کند

کمیته مقررات‌زدایی قوانین مزاحم و مخل را از مسیر تولید رفع می‌کند

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: کمیته مقررات‌زدایی در دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستند تا قوانین مخل و مزاحم تولید را در حوزه‌های مختلف از پیش روی سرمایه‌گذاران بردارند.

یعثوب نژادمحمد در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل با اشاره به حمایت همه‌جانبه از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در استان و خرید دستگاه‌های اجرایی از این محصولات اظهار کرد: پارک علم و فناوری باید محصولات تولید شده در شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل را معرفی کند تا با هماهنگی ذیحسابی‌ها و مدیران مالی خرید از این محصولات در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.


وی به کاهش زمان استعلامات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: با ادغام فرم کارگروه زیربنایی و تبصره یک ماده یک قرار شده فرآیند استعلام و صدور مجوز در این بخش به سهولت انجام شود و در آینده نزدیک درگاه الکترونیکی در این حوزه راه‌اندازی خواهد شد.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: نباید پرونده‌ها برای ارزیابی و صدور مجوز در این کارگروه‌ها انباشت شده و سرمایه‌گذاران معطل پاسخ صریح و شفاف دستگاه‌های مختلف باشد.


نژادمحمد افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با حذف قوانین و مقررات مزاحم و مخل کسب و تولید از سوی همه دستگاه‌های اجرایی بستر سهل و راحتی را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران به سرعت تعیین تکلیف شده و عملیات اجرایی واحدهای صنعتی و تولیدی را آغاز کنند.


وی یکی از دغدغه‌های جدی در این بستر را استعلام از شهرک‌های صنعتی برای تأمین زمین و محدودیت واگذاری در این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: شهرک‌های صنعتی باید تکلیف سرمایه‌گذاران را در واگذاری و یا عدم واگذاری زمین تعیین کنند تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان معطل چندین ماه رفت و برگشت به ادارات نباشند.


نژادمحمد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمین مورد نیاز برای طرح‌های توسعه‌ای وجود ندارد و در کنار آن زیرساخت‌های اولیه آب، برق و گاز نیز مهیا نیست که مقرر شد تا با فعالیت کمیته مقررات‌زدایی در کنار رفع قوانین مزاحم و مخل تولید، دستگاه‌های خدمات‌رسان به سرعت و تا دم در واحدهای تولیدی آب، برق و گاز را به دست سرمایه‌گذاران برسانند.


وی از تغییر ترکیب هیئت داوری برای رسیدگی به پرونده زمین‌های بلاتکلیف در شهرک‌های صنعتی و خلع ید از متقاضیان معطل مانده خبر داد و اضافه کرد: نظام مهندسی با هماهنگی شهرک‌های صنعتی باید هزینه تأیید نقشه و الزامات فنی را کاهش داده و از رقم 35 درصد تعرفه، 10 درصد تعدیل در این حوزه اتفاق بیفتد.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به کارشکنی بیمه تأمین اجتماعی در نقل و انتقال واحدهای تولیدی و اعمال جرایم در این فرآیندها اشاره کرد و ادامه داد: امور اراضی در بخشنامه‌ای جدید اعلام کرده تا اهلیت فنی و مالی سرمایه‌گذار را مورد ارزیابی قرار دهد که به هیچ وجه این فرآیند نمی‌تواند در مسیر تسهیل‌سازی صدور مجوزها راهگشا باشد.پ


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha