• پنجشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401022214797
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول مطرح کرد

برخورد قانونی در انتظار متخلفان اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها در قزوین

برخورد قانونی در انتظار متخلفان اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها در قزوین

ایسنا/قزوین سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: سازمان تعزیرات حکومتی با افراد سودجو که بخواهند در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها نابسامانی ایجاد کنند به صورت جدی برخورد خواهد کرد و نظارت بر بازرسی‌ها از بازار از چند روز گذشته با دقت نظر و اختیار بیشتری در حال انجام شدن است و سعی داشته‌ایم هیچ واحد صنفی و انباری از بررسی دور نماند. 

علیرضا حسن‌پور با اشاره به تدابیر اتخاد شده پیرامون نظارت بر اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها، اظهار کرد: اقدام دولت در خصوص مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها حرکتی است که همه کارشناسان بر آن تأکید دارند و ممکن است در اجرای این طرح افراد سودجو بخواهند نابسامانی ایجاد کنند که سازمان تعزیرات حکومتی با اختیارات جدیدی که از مراجع ذیصلاح به آن واگذار شد با این تخلفات به صورت جدی برخورد خواهد کرد. 

بنا بر اعلام روابط عمومی تعزیرات حکومتی قزوین، وی درباره اختیارات جدید تعزیرات ادامه داد: قبلاً جریمه‌ها بازدارنده نبود و متخلفان حاضر بودند سریع جریمه را پرداخت کنند هم اکنون این جریمه‌ها به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. 

حسن‌پور تصریح کرد: علاوه بر این ابزارهایی در اختیار سازمان تعزیرات قرار گرفته که به جز جریمه، بازدارندگی دارند به عنوان مثال فردی که مرتکب تخلف گران فروشی یا تخلفات صنفی شود سازمان تعزیرات می‌تواند علاوه بر جریمه، تابلوی تخلف را در واحد صنفی نصب کند یا اگر لازم باشد واحد صنفی را پلمب کند که به حیثیت تجاری واحد صنفی لطمه می‌زند و بسیار بازدارنده است البته معتقدیم تا آنجا که می‌توانیم از این ابزار استفاده نکنیم. 

وی افزود: نظارت بر بازرسی‌ها از بازار از چند روز گذشته با دقت نظر و اختیار بیشتری در حال انجام شدن است و سعی داشته‌ایم هیچ واحد صنفی و انباری از بررسی دور نماند. 

سرپرست تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: براساس برنامه بازدیدهای مشترک، واحد گشت سیار این اداره کل به همراه کارشناسان واحدهای نظارتی تعداد ۶ تیم مشترک تعزیرات و جهاد کشاورزی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه از ۷۷ واحد نانوایی بازدید و تعداد ۲۳ گزارش تخلفاتی تنظیم و ۴ واحد نانوایی پلمب شد. 

این مسئول بیان کرد: در خصوص کنترل بازار کالاهای اساسی، شعب سیار تعزیرات حکومتی در ۲ شیفت صبح و عصر به همراه یک واحد گشت نامحسوس جهت انجام بازدید میدانی به صورت مستمر بازار اقلام اساسی مرکز استان را رصد و واحدهای متخلف را شناسایی می‌کند. 

وی همچنین گفت: ۲ انبار بنکداری مواد غذایی بازدید و یک انبار با تخلف احراز شد، در حال حاضر عمده تخلف محرز در بازار استان، فروش اجباری کالای بدون تقاضا به همراه روغن خوراکی است و در کنار موضوع نان در اولویت برنامه بازرسی‌های روز آتی خواهد بود. 

حسن‌پور بیان در پایان کرد: اگر هر واحد تولیدی یا صنفی خودسرانه قیمت کالا و خدمات را افزایش دهد با ابزارهای جدید تعزیرات به طور جدی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha