• شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401022416063
  • خبرنگار : 50210

صدور ضمانت‌نامه بانکی برای آذراب در هفته جاری/سازمان انرژی اتمی آماده عقد قرارداد

صدور ضمانت‌نامه بانکی برای آذراب در هفته جاری/سازمان انرژی اتمی آماده عقد قرارداد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با پیگیری های صورت گرفته، در هفته جاری ضمانت‌نامه بانکی برای عقد قراردادهای کاری با آذراب صادر می شود.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شرکت صنایع آذراب آراک اظهار کرد: شرکت صنایع آذرآب یکی از شرکت ها و کارخانجات پرافتخار و راهبردی کشور است که متاسفانه به یکی از کانون‌های صنعتی مظلوم تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و آغاز حضور اینجانب در استان مرکزی به عنوان استاندار، اقدامات متعدد و محورهای مختلفی برای بهبود و احیای شرکت دنبال شده است، گفت: مسائل شرکت آذراب در چند دسته قابل تقسیم بندی است یکی از این موارد پرونده مفاسد ناشی از خصوصی سازی ناموفق این شرکت است و افرادی در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار دارند. متاسفانه این پرونده مسائلی را به دنبال داشته است که بخشی به موضوع سهامداری باز می گردد و در حال حاضر سهامداری شرکت دچار اختلال شده است.

مخلص الائمه با اشاره به حضور سهامدارانی در شرکت که فاقد انگیزه فعالیت و سرمایه گذاری هستند، افزود: بانک غیرتخصصی و غیرمرتبط کشاورزی، سهامدار عمده آذراب است که این مسئله باید اصلاح شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: پیرو مفاسد شکل گرفته در سال های گذشته، در حال حاضر حساب‌های شرکت عموما مسدود است و امکان صدور ضمانت‌نامه بانکی برای حضور در پروژه های بزرگ و قراردادها برای آذراب وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مباحث و مسائل مرتبط با آذراب در دستور کار استانداری مرکزی است و هماهنگی لازم با مدیران شرکت صورت گرفته است، گفت: مسئله مربوط به بدهی های غیرجاری و صدور ضمانت نامه برای گرفتن پروژه های کاری جدید از سوی آذراب اموری است که با هماهنگی ستاد ویژه تدابیر اقتصادی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به انجام رسیده است و ظرف هفته جاری امکان صدور ضمانت نامه برای آذرآب مهیا می شود.

مخلص الائمه با بیان اینکه پس از حل مسئله صدور ضمانت نامه بانکی، شرکت باید پروژه و قرارداد کاری داشته باشد تا فعال شود، اظهار کرد: مشابه شرکت آذراب و متخصصین آن در منطقه وجود ندارد و باید قراردادهای بزرگ منعقد شود.

وی افزود: یک پروژه بزرگ با هماهنگی رییس سازمان انرژی اتمی پیگیری شده است و مقرر است سفارش مربوط به تامین تجهیزات نیروگاهی سازمان انرژی اتمی به آذراب داده شود، رقم قرارداد قابل توجه است و با حل مشکلات و صدور ضمانت نامه بانکی به سرعت روند عقد قرارداد انجام می گیرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: البته شرکت نیازمند نقدینگی است که این مسئله هم توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در حال پیگیری است.

وی در خصوص اصلاح وضعیت سهامداری شرکت آذرآب تصریح کرد: در این راستا با تعدادی از شرکت های بزرگ کشور مذاکراتی انجام گرفته است و امیدواریم به نتیجه برسد چراکه اصلاح وضعیت سهامداری حل بسیاری از مسائل آذراب را پوشش خواهد داد و مباحث فرعی شرکت ذیل حضور سهامداری با انگیزه رفع می شود.

مخلص الائمه تاکید کرد: دولت برای احیای شرکت صنایع آذراب به عنوان چشم صنایع تجهیزات سنگین کشور و توسعه صنعتی در این عرصه ارزش قائل است و همه تلاش خود را برای رفع موانع و حل مسائل شرکت به کار خواهد بست و امیدواریم در زمان کوتاهی نتایج مثبت حاصل شود تا شرکت به نقطه شکوفایی خود بازگردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha