• یکشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401022516817
  • خبرنگار : 50491

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح

اقتدار ملی مبتنی بر نظامی در مذاکرات برد-برد هم موثر است

اقتدار ملی مبتنی بر نظامی در مذاکرات برد-برد هم موثر است

ایسنا/گلستان معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در حوزه امنیت ملی، اقتدار ملی مبتنی بر اقتدار نظامی در روابط، معادلات و گفتمان سیاسی، روابط تجاری و مذاکرات برد-برد موثر است.

محمدرضا یزدانیان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی گلستان اظهار کرد: با توجه به اصول ۱۵۶ و ۱۷۲ قانون اساسی و سند چشم انداز ۲۰ ساله سازمان قضایی نیروهای مسلح و سند تحول قضایی چهار ماموریت مهم کشف جرم و تعقیب مجرمان، رسیدگی قضایی، احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم برای سازمان قضایی نیروهای مسلح پیش بینی شده است، البته در اجرای این ماموریت ها بر این مهم تاکید شده که باید براساس ارزش های عدالتخواهی، قانونمداری، اخلاق مداری و کارآمدی اجرا شود.

وی رسیدگی قضایی را مهم ترین‌ ماموریت سازمان قضایی نیروهای مسلح خواند و افزود: هدف کلی از اجرای ماموریت های سازمان قضایی، حفظ اقتدار نیروهای مسلح، تحکیم‌ مبنی بر نظم و انضباط و اجرای عدالت در نیروهای مسلح است و براساس تاکید مقام معظم فرمانده کل قوا، نیروی انسانی مجرب، متعهد، متخصص، سالم و پاکدست مهم ترین مولفه اقتدار در نیروهای مسلح است البته در سایر سازمان ها نیز همین گونه است.

حمایت‌ از نیروهای مسلح در به‌کارگیری سلاح

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح پشتیبان واحدی برای نیروهای مسلح است اما اقتدار مغایرتی با برخورد با جرایم و تخلفات ندارد و هیچ نگرانی نیز نباید در این مورد وجود داشته باشد، حمایت قانونی در به‌کارگیری سلاح و سایر ماموریت های قانونی از نیروهای مسلح وجود دارد.

یزدانیان با بیان اینکه خوشبختانه امروز در اوج بحران های آسیا شاهد نقش بی بدیل نیروهای مسلح در برقراری امنیت پایدار در کشورمان هستیم، بیان کرد: در حوزه امنیت ملی اقتدار و قدرت نظامی یکی از مولفه های مهم این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت ملی، اقتدار ملی مبتنی بر اقتدار نظامی در روابط، معادلات و گفتمان سیاسی، روابط تجاری و مذاکرات برد-برد موثر است، یادآور شد: در حال حاضر قسمت اصلی و عمده چانه‌زنی و اصرار دشمن عهدشکن در مذاکرات برجام کاهش اقتدار نظامی ایران است و به طور قطع دشمت به این هدف خود نخواهد رسید.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح به تکریم و معارفه دادستان نظامی گلستان اشاره کرد و گفت: آقای محمودی حدود ۱۵ سال در استان های مختلف به ویژه سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، گلستان، ومازندران خدمت قضایی داشتند که جای دارد از زحمات ایشان قدردانی کنیم، ایشان از این پس به عنوان معاون قضایی استان مازندران خدمت خواهند کرد و یزدان سالخورده که ۱۶ سال سابقه قضایی دارد انسانی متدین، متواضع، اخلاق و خوش برخورد و با دانش قضایی هستند به عنوان دادستان نظامی استان گلستان به ادامه خدمت می پردازند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha