• یکشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401022516971
  • خبرنگار : 50194

سرپرست دانشگاه مازندران در حاشیه جشنواره رویش خبر داد

تاسیس قرارگاه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین

تاسیس قرارگاه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین

ایسنا/مازندران سرپرست دانشگاه مازندران با بیان اینکه قرارگاه دانش بنیان اقدامی نوینی است که به همت این دانشگاه رقم خورده و در راستای شعار سال هدف گذاری شده است گفت: این قرارگاه دارای سه ضلع بوده که ضلع اول را استانداری و دستگاه های اجرایی، ضلع دوم را صنعت و جامعه و ضلع سوم را دانشگاه ها و پارک فناوری تشکیل می دهند.

 حشمت‌اله علی نژاد در گفت وگو با ایسنا در جشنواره رویش اظهار کرد: پس از حدود ۲ سال به دلیل شرایط کرونا و مجازی بودن دانشگاه ها خصوصا ورودی های سال ۹۹ و ۱۴۰۰ برای ایجاد شوق و نشاط چنین نمایشگاه هایی جهت آشنایی دانشجویان در حوزه های مختلف کتابخوانی، موسیقی، تولید و غیره لازم است. 

وی تصریح کرد: البته می توان با تدبیر و مدیریت، کارها را بر اساس شعار سال به‌صورت دانش بنیان به اجرا درآورد تا دانشجویان پس از خارج شدن دانشگاه بتوانند برای دیگران شغل ایجاد کنند و کارآفرین باشند.

تاسیس قرارگاه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین

 سرپرست دانشگاه مازندران از سرگیری حضوری آموزش ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کیفیت آموزش بسیار پایین آمده بود، ضرورت آموزش حضوری لازم بود که البته در کنار این حضوری شدن کارهای فرهنگی باید انجام شود.

علی نژاد با اشاره به فرصت کمی که تا امتحانات وجود دارد، گفت: برنامه های مختلف فرهنگی از جمله جشن دانش آموختگی، جشنواره رویش، برنامه های مختلف کانون های فرهنگی و انجمن های علمی و استارت آپ ها برای بیان ایده دانشجویان در دستور کار قرار دارد.

تاسیس قرارگاه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین

وی تصریح کرد: دانشگاه مازندران در خصوص تحقق شعار سال اقدام به تاسیس قرارگاه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در استان کرده است که آیین نامه آن تدوین به امضای استاندار (رئیس قرارگاه) رسید و دانشگاه مازندران هم به عنوان دبیر این قرارگاه فعالیت خواهد داشت.
 
علی نژاد ادامه داد: تاکنون در جهت فراهم کردن مقدمات قرارگاه ۸ کارگروه و ۳۰ عضو شورای قرارگاه تشکیل شده است و امیدواریم در راستای شعار سال گام های مثبت و بلندی برداشته شود.

تاسیس قرارگاه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین

گفتنی است جشنواره رویش به مدت ۲ روز در دانشگاه مازندران برپاست و جهاد دانشگاهی مازندران نیز با یک غرفه در این جشنواره حضور دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha