• دوشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401022617209
  • خبرنگار : 71516

باسیل: انتخابات لبنان، نبرد با آمریکا و اسرائیل بود

باسیل: انتخابات لبنان، نبرد با آمریکا و اسرائیل بود

رئیس "جریان آزاد ملی لبنان" اعلام کرد که نبرد انتخابات پارلمانی یک نبرد رقابتی عادی نبود، بلکه نبرد با آمریکا و اسرائیل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بسته شدن صندوق‌های رأی گیری در انتخابات پارلمانی لبنان گفت: جریان آزاد ملی وارد جنگی با "القوات اللبنانیه" یا "حزب سوسیال ترقی خواه" یا "الکتائب" و جنبش "أمل" و دیگر گروه‌ها نشده، بلکه در جنگ و نبردی است که از دستکم ۱۷ اکتبر از سوی آمریکا، اسرائیل و هم پیمانانش شروع شد.

وی به اظهارات دیوید شنکر، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک پرداخت و گفت: شنکر اذعان کرد که عملیات علیه من را به شکل خوبی اداره کرد و اذعان کرد که طرحی که ما را هدف قرار داده بود، سقوط کرده است.

شنکر پیشتر اظهارات خطرناکی را درباره نقش دولت سابق آمریکا برای تسریع در فروپاشی اقتصاد لبنان و بهره‌برداری از جنبش ۱۷ اکتبر برای خدشه دار کردن وجهه حزب الله و تضعیف آن ایراد کرد.

باسیل درباره روند انتخابات گفت: اموالی که برای انتخابات صرف شد منبع آن یک کشور منطقه‌ای معروف است و این نشان می‌دهد که جنگ در این سطح است. حزب القوات اللبنانیه در خریدن آرا و وجدان‌های مردم در لبنان جایگاه اول را دارد. در این انتخابات از طریق پرداخت پول به مردم و خرید رأی آن‌ها تقلب صورت گرفته است اما ما درباره این مسئله سکوت کردیم تا به راهکار برسیم.

وی تأکید کرد: آنچه تاکنون روشن شده این است که جریان آزاد ملی در این جنگ پیروز شده است و فراکسیون بزرگ پارلمانی خواهد داشت. هیچ طرفی نمی‌تواند طرف دیگری را کنار بزند. آزمون اصلی در لبنان این است که پول‌های مردم به آن‌ها بازگردانده شود. آمریکا تلاش کرد لبنان را از نظر اقتصادی به شکست بکشاند تا نگذارد ما در این انتخابات حضور داشته باشیم و شکست خورد.

بسام مولوی، وزیر کشور لبنان اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ۴۱ درصد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha