• دوشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401022617754
  • خبرنگار : 71234

در نامه‌ای به رییس جمهوری؛

قالیباف قانون تغییر ساعت رسمی کشور را ابلاغ کرد

قالیباف قانون تغییر ساعت رسمی کشور را ابلاغ کرد

رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری، قانون نسخ تغییر ساعت رسمی کشور را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور را برای اجرا ابلاغ کرد.

طبق این مصوبه مجلس، «قانون تغییر ساعات رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶/۵/۳۱ نسخ می شود و دولت مجاز به تغییر ساعت رسمی کشور نیست.

به هیات وزیران اجازه داده می شود مطابق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به تنظیم ساعات کار ادارات، سازمان ها و مراکز تابعه اقدام کند.

تبصره - این قانون از تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱ لازم الاجراست.»

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان نیز با اعلام تایید طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» در شورای نگهبان گفته بود که «طرح تغییر ساعت رسمی کشور مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد البته در مرحله قبل ابهاماتی نسبت به این مصوبه وجود داشت که با اصلاحات مجلس این ابهامات از بین رفت. در این طرح بین ساعت رسمی کشور و ساعت کاری کارکنان تفکیک انجام شد. در مورد ساعت رسمی کشور دولت دیگر نمی‌تواند ساعت را تغییر دهد اما در مورد ساعت کاری کارکنان با توجه به منطقه و جغرافیا دولت می‌تواند ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد. این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۱۷:۰۴

ماشاالله الله اکبر تبارک الله الان کل مشکلات اقتصادی سیاسی و اجتماعی ایران را حل کردید. به این می گن بهترین کار. خدا قوت سپاهی، حافظ جان و مال و ناموس ایران، دلاور، نام آور.

avatar

خدا رو بی نهایت مرتبه شکر که دیگه ساعتها جلو کشیده نمیشه و این کار مسخره، دیگه برای همیشه منسوخ شد. کاشکی بجای اینکه این قانون از اول فروردین سال بعد اجرا بشه از اول خرداد همین امسال اجرا میشد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۲۲:۳۰

نتیجه؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۶ ۲۳:۰۷

سلام و درود خدا و رسولش به مجلس انقلابی ومردمی بخاطر تصویب و پافشاری برای به نتیجه رسیدن ثابت ماندن ساعت رسمی کشور.سلام ملت ایران به آقای ابوترابی نماینده مردمی و دلسوز پرچمدار این طرح خوب.خدا قوت دلاور مردان.نام نیک تان تا ابد در خاطره ها میماند.یا علی مدد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۰۰:۰۰

کسی که با تغییر ساعت مخالف است شاید از صرفه جوئی و استفاده از نور خورشید در ادارها ی دولتی بی خبر است

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۰۵:۲۷

تغییر ساعت شاید مغایر با قانون باشد یا نباشد که اینجا مغایر نبوده اما تغییر ساعت چه ربطی به شرع داشته ! من متوجه نشدم. بر حال این مملکت و مردم با این مجلس باید گریه کرد.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۲:۲۳

جای تقدیر و تحسین داره سختکوشی مجلس نشینان مملکت. مملکت هزاران مشکل داره اونموقع مجلس نشینان بی کفایت ساعتها وقتشون رو صرف چنین قوانینی میکنند. واقعا هیچ معضل دیگه ای در مملکت بغیر از تغییر ساعت رسمی کشور وجود نداره؟؟؟؟ واقعا خسته نباشید دلاورمردان عرصه قانون گذاری!!!!؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۲:۴۴

بسیار عالی است. تغییر ساعت نظم زندگی را به هم ریخته بود

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۳:۴۵

عالیه، تغییر ساعت، اصلا جالب نبود

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۴:۰۸

عالی

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۴:۲۱

بهترین قانونی که باید تصویب میشد همین بود دمشون گرم.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۷:۰۱

خوب بود

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۷:۱۱

عاااالی ،خود امریکا بعد از 102سال میگه تغییرساعت مشکل روحی روانی ایجاد کرده دوباره ساعت به روال عادی برگردوندن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۹:۴۲

سلام مجلس با این کار خواسته با مردمی که با هزاران مشکل و تورم دست وپنجه نرم میکنند کمی شوخی ومزاح کرده باشه کمی مردم بخندن بازم دمشون گرم

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۲۱:۳۴

آخی چه کار مهمی مجلسیا انجام دادن!بالاخره برای حلال بودن حقوقشون جهت زحمتهای نکشیده در مجلس خوبه همین کار رو هم انجام دادن.حقوق میلیاردیتون دیگه حلال شد.ازین ببعد با خیال راحت شب سرتون رو روی بالش بذارید.گرونی و مشکلات دیگه رو هم که قبلش حل کرده بودین.دیگه غمی نیست جز دوری شما!!!!!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۲۲:۱۶

الحمدالله؛ ان شاءالله همیشه قوانین نافع و سالم برای مردم تصویب شود و این توفیق را برای همه مسئولین از خداوند متعال مسئلت داریم.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۸ ۰۸:۱۴

سلام دلاوران و بزرگمردان مجلسی

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۸ ۰۸:۳۹

با تغییر ساعت تمام مشکلات ایران و جهان را بر طرف کردید واقعا شما می توانید دنیا را به صلح و سازش و آرامش برسانید اما کسی قدر شما را نمی داند .....