• سه‌شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401022718052
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه سلطانیه:

ارز ترجیحی به نام مستمندان و به کام ثروتمندان بود

ارز ترجیحی به نام مستمندان و به کام ثروتمندان بود

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: ارز ترجیحی به نام مستمندان و به کام ثروتمندان بود.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب شامگاه روز گذشته (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در جلسه ایجاد تحول در محله اسلامی با محوریت مساجد که در سپاه ناحیه سلطانیه برگزار شد، با بیان اینکه محلات مثل فضای یک خانواده بوده و افراد و اعضای آن بر هم تاثیر دارند، افزود: ترویج ارزش‌های اسلام و انقلاب، از اهداف ایجاد محله اسلامی است.

وی با بیان اینکه کارکرد مسجد منحصر به عبادت نیست و کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از دیگر کارکرد مساجد است، ادامه داد: محله اسلامی با محوریت مساجد در راستای سبک زندگی اسلامی، عدالت و مبارزه با فساد، اقتصاد مقاومتی مردمی و مشارکت و تعاون و در یک کلام در راستای تامین مادیات و معنویات و پیگیری مشکلات محله ایجاد خواهد شد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه احیای مساجد یک وظیفه همگانی است، متذکر شد: این طرح ابتدا در مساجد شهر و روستاهایی که برخوردار از امام جماعت هستند، اجرا خواهد شد.

وی در ادامه به مسئله اصلاح و مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه اختصاص ارز ترجیحی به افراد خاص یا شرکت‌ها فسادزا، باعث هدررفت منابع می‌شد، افزود: هدف از تخصیص ارز ترجیحی، کمک به معیشت و آسایش اقشار کم‌درآمد بود.

وی با یادآوری اینکه در استفاده از ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی، شاهد رانت و فساد بودیم، ادامه داد: متاسفانه در این شرایط، تخصیص ارز به نام مستمندان و به کام ثروتمندان بود.

حسینی‌نسب اختصاص یارانه به مردم را بهترین روش توزیع یارانه دانست و گفت: قبل از اجرای طرح و اختصاص یارانه به بیش از ۷۰ میلیون ایرانی، ارز به ۵۷ شرکت داده می‌شود تا کالاهای اساسی مردم را تامین کنند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه کالاهای اساسی تامین شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی یا به دست مردم نمی‌رسید و یا به قیمت آزاد به مردم فروخته می‌شد، گفت: گاهی با ارزی که برای تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته بود چیزهایی مثل سنگ پا، دست بیل، لوازم آرایشی و نخ دندان می‌آوردند که خنده‌آور بود.

وی با توصیه به رعایت اخلاق، انصاف، ترحم و قوانین و مقررات از طرف مردم و اصناف و با بیان اینکه ویژگی محله اسلامی همین‌ها است، بیان کرد: اگر تقوا در همه ابعاد زندگی رعایت شود، خداوند نیز برکات زمین و آسمان را نازل می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha