• چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401022819131
  • خبرنگار : 71594

تذکر نماینده سقز به ۳ وزیر در ارتباط با حوزه انتخابیه اش

تذکر نماینده سقز به ۳ وزیر در ارتباط با حوزه انتخابیه اش

نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی وزیر تعاون به موضوع تاخیر در واریز کسور حقوق بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی شد و گفت: اتاخیر در انجام خدمات باعث نارضایتی فرهنگیان و بازنشستگان می شود.

به گزارش ایسنا، بهزاد رحیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در خصوص تاخیر در واریز کسور حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی مدتی است قصور صورت گرفته و بعضا بیش از یک ماه طول می کشد تا به حساب ذینفعان واریز شود که سبب بی نظمی در پرداخت اقساط وام بانک ها و بیمه ها و کمبود نقدینگی در تعاونی های مصرف و اعتبار صندوق های قرض الحسنه می شود و به تبع آن تاخیر در انجام خدمات باعث نارضایتی فرهنگیان و بازنشستگان می شود، بنابراین لازم است هر چه سریع تر به این موضوع رسیدگی شود.

وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر بهداشت بیان کرد: آمبولانس های موجود در بیمارستان های سقز و بانه که به انتقال بیماران به مراکز استان و شهرستان های مجاور می پردازند، غالبا از لحاظ کیلومتر بالاتر از ۵۰۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند، همچنین به دلیل کمبود امکانات پزشک که بالاتر از میانگین استانی بوده ناچار هستند بیشترین مسافت را با مرکز استان برای اعزام بیماران طی کنند که اغلب در این مسیر به دلیل نقص فنی و فرسودگی دچار سانحه می شوند، بنابراین نسبت به بازسازی ناوگان آمبولانس سقز و بانه اقدام جدی به عمل آورید.

نماینده مردم سقز به وزیر آموزش و پرورش نیز در خصوص کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه انتخابیه اش نیز تذکر داد و گفت: نیروی انسانی در این حوزه با پرداخت بیش از ۱۵ هزار ساعت حق التدریس و ۱۲۰ نفر نیروی خرید خدمت، به خوبی موید این کمبود است. بنابراین لازم است در تعیین ظرفیت ورودی دانشگاه فرهنگیان، آزمون های استخدامی و بکارگیری نیروهای خرید خدمات به صورت ویژه سهمیه این شهرستان ها افزایش یابد. همچنین معلمان خرید خدماتی با وجود حداقل شرایط حقوقی با گذشت ۸ ماه از سال تحصیلی، فقط حقوق یک ماه و نیم خود را دریافت کرده اند که ضروری است در پرداخت حقوق این قشر مظلوم اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha