• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۶:۳۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1401022819217
  • خبرنگار : 71429

علیزاده طباطبایی مطرح کرد

برای آشنایی مسئولین با وظایفشان، باید از حقوقدانان در هیات دولت استفاده شود

 برای آشنایی مسئولین با وظایفشان، باید از حقوقدانان در هیات دولت استفاده شود

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: سخنان رییس قوه قضاییه در رابطه با ضرورت تبیین تکالیف قانونی برای مسئولین، نیاز به بازنگری در انتخاب مسوولین و پس از آن آموزش مسئولین دارد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با ضرورت تبیین تکالیف قانونی برای مسئولین در کشور گفت: کشور ما قوانین زیادی دارد که متاسفانه اشراف کاملی روی این قوانین وجود ندارد و باید این روال و روند قانونگذاری اصلاح شود و تا این روند اصلاح نشود هیچ کس نمی تواند به قوانین اشراف داشته باشد.

وی با طرح این سوال که چرا مسئولین به وظایف قانونی شان آشنا نیستند؟ گفت: زیرا سلسله مراتبی پیشرفت نکرده اند. متاسفانه نمایندگان هم آموزش ندیده اند. در اولین دوره مجلس در سال ۵۹ برای نمایندگان کلاس‌های درس گذاشته شد  و از حقوقدانان برای آموزش نمایندگان استفاده شد و در مقایسه هم می بینیم که قوانین اولین دوره مجلس از مجلس کنونی بسیار منجسم تر و محکم تر است؛ لذا نیاز است که آموزش های لازم به نمایندگان داده  شود.

این وکیل دادگستری تاکید کرد: سخنان رییس قوه قضاییه مبنی بر ضرورت تبیین تکالیف قانونی برای مسئولین کاملا درست است و باید مسئولین دوره های آموزشی لازم را بگذرانند. سخنان آقای محسنی اژه ای نیاز به بازنگری در انتخاب مسئولین و پس از آن آموزش مسوولین دارد. متاسفانه از زمان اولین دوره تشکیل دولت تاکنون کمتر حقوقدانی در هیات دولت  بوده و هنوز هم همین طور است و زمانی که حقوقدانان نباشند مسئولین هم به وظایفشان آشنا نیستند. 

وی در پایان گفت: دیدگاه هایی که آقای محسنی اژه ای مطرح کرده نشان می دهد که مشاوران خوبی دارد و دیدگاه های پیشرفته ای است ولی زمینه اجرای این دیدگاه ها وجود ندارد.

انتهای پیشام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۰۹:۲۳

عجب مملکتی داریم اخه مسولی که وظیفه خود را نمیداند چرا سر کار باشد؟