• پنجشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۰:۵۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401022919525
  • خبرنگار : 71214

معاون وزیر راه اعلام کرد

جزییات آزادراه ۱۲ هزار میلیاردی شیراز –اصفهان

جزییات آزادراه ۱۲ هزار میلیاردی شیراز –اصفهان
این عکس آرشیوی است

معاون وزیر راه و شهرسازی جزییات ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز اصفهان را به عنوان یکی از بلندترین محورهای آزادراهی و البته شاید گران‌ترین آن‌ها اعلام کرد و گفت: افتتاح این آزادراه در اولویت اول دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

خیراله خادمی –مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آزادراه شیراز-اصفهان که به عناون بلندترین محور آزادراهی کشور به طول ۲۲۲ کیلومتر آماده بهره‌برداری شده است و تقریبا در شش قطعه آن حدود ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

وی افزود: این آزادراه در هفت قطعه و به طول ۲۲۲ کیلومتر طراحی شده اما شش قطعه آن به طول ۲۱۰ کیلومتر در سال جاری و به زودی افتتاح خواهد شد که تا بهره‌برداری و برای تکمیل آن نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور  ادامه داد: از این میزان اعتبار سهم دولت و سرمایه گذار بخش خصوصی (قرارگاه خاتم الاوصیا وزارت دفاع) ۵۰-۵۰  است و از نظر اجرایی کار قابل تحویل است. چرا که در این پروژه یک لایه آسفالت به صورت کامل انجام شده و مراحل نصب  نیوجرسی و علائم راهنمایی و رانندگی نیز به تا ۵۰ درصد انجام شده است. بر این اساس پیشرفت فیزیکی آزادراه شیراز – اصفهان ۹۳.۷ درصد و قابل تحویل است.

خادمی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر دولت به استان فارس این پروژه آزادراهی جزو پروژه های اولویت دار دولت بود و اگر دولت بتواند قیر و البته اعتبار مورد نیاز را تامین کند و سرمایه گذار هم بتواند باقی مانده سهم ۵۰ درصدی خودش از این آزادراه را پرداخت کند، مسلما این آزادراه به عنوان اولویت اول آزادراه‌های در دست ساخت دولت در سال جاری و به زودی افتتاح خواهد شد. البته با قیمت‌های امروز تا کنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در آزادراه شیراز – اصفهان هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۲

امیدوارم زیر سازی خوبی شده باشه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۰ ۱۴:۵۵

یکسال هم دوام نداره

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۰۳:۴۴

سلام ممنون از اینکه زحمت کشیدین کاش که سریع درست بشه خیلی سال هست در انتظار هستیم

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۰:۴۱

چندین سال هست که فقط وعده می شنویم، به ویژه در مورد قطعه 8 کاری انجام نمی شود، باید به سرعت کار افزوده شود و این آزادراه واقعا در اولویت قرار گیرد،امیدواریم.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۱ ۱۲:۲۹

با سلام خدا وکیلی این همه هزینه شده است هر روز که افتتاح شود جان یک نفر هم که نجات پیدا کند وتصادفات کم شود ارزش دارد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۵ ۱۴:۴۸

خواهش می کنیم دیگه تا قبل از اتمام سال این طرح را به بهره‌برداری برسانید خیلی خوب است چون حدود 140 کیلومتر فاصله شیراز اصفهان کم می شود.