• پنجشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401022919955
  • خبرنگار : 50040

رئیس جهاددانشگاهی کشور:

پروژه های فناورانه جهاددانشگاهی مصداق بارز تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است

پروژه های فناورانه جهاددانشگاهی مصداق بارز تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است

ایسنا/گیلان رئیس جهاددانشگاهی کشور، فناوری های تولید شده در جهاد دانشگاهی را مصداق بارز تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین دانست و گفت: ایران توان خوبی در رسیدن به توسعه و پیشرفت به ویژه در زمینه تحقق اقتصاد دانش بنیان دارد.

دکتر حمیدرضا طیبی امروز در حاشیه نشست تخصصی مدیریتی توسعه سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان که در جریان مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد در گفت و گو با ایسنا، دیدگاه های مقام معظم رهبری را سرلوحه اقدامات جهاد دانشگاهی دانست و اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی تشکیل جهاد دانشگاهی اثبات توان کشور در حوزه های علمی و فناوری، فرهنگی، آمورش های علمی و کاربردی و کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه ایران توان خوبی در رسیدن به توسعه و پیشرفت به ویژه در زمینه تحقق اقتصاد دانش بنیان دارد، تصریح کرد: اقدامات و فعالیت های جهاد دانشگاهی با تحقیقات کاربردی در محورهای پژوهش و فناوری، فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی همراه است تا بتوانیم با تولید فناورانه هم به حل مشکلات روز جامعه بپردازیم و هم نگاهی به تحولات علمی روز دنیا داشته باشیم و از جریان علمی روز و فناوری های آینده عقب نمانیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور، با بیان اینکه در حوزه فناوری های نوین از جمله سلول های بنیادی توان حرکت در مرز علم را داریم و می توانیم این علم را تبدیل به فناوری کنیم، گفت: امروز با افتخار می گوییم که در زمینه فناوری های نوین از جمله ژن درمانی و ویروس درمانی و سلول درمانی از پیشگامان کشور هستیم.

طیبی، با اشاره به جایگاه جهاد دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی و کشاورزی، عنوان کرد: فناوری های متعددی را تولید و کاربردی کردیم.

وی دستاوردهای جهاد دانشگاهی را مورد تشویق و تایید رهبر انقلاب در دیدار سال ۹۷ با جهادگران دانست و اضافه کرد: اگرچه جهاد دانشگاهی توانمندی های بسیار خوبی و فناوری های بسیار زیادی دارد، اما اثبات این دستاوردها برای مسئولان زمان بر است و در صورت تامین اعتبار لازم می توانیم خودمان فناوری های مورد نیاز را تولید کنیم و با دست پر به سراغ کارفرمایان برویم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور از تخصیص اعتبار ۳۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی به پروژه های فناورانه جهاد دانشگاهی طی سال ۹۸ خبر داد و بیان کرد: ۳۱ پروژه فناورانه را اجرایی کردیم و امروز اکثر این پروژه ها به اتمام رسیده و یا رو به اتمام است. قطعا استفاده از دستاوردهای جهاد می تواند تحول بزرگی را در توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۹-۹۸ با کمک دولت و مجلس بودجه های فناورانه جهاد دانشگاهی با افزایش رو به رو شد، خاطرنشان کرد: نتیجه این افزایش اعتبار را در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گرفتیم و موفق به تعریف پروژه های فناورانه جدید شدیم لذا افق پیش رو این است که فناوری های تولید شده را به مرحله تجاری سازی و عقد قرارداد برسانیم.

طیبی، فناوری های تولید شده در جهاد دانشگاهی را مصداق بارز تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین دانست و متذکر شد: برای سال ۱۴۰۱ نیز ۳۰ پروژه فناورانه را در دستور کار داریم که ان شاءالله با تخصیص بودجه مناسب توسط مجلس آنها را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha