• جمعه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1401023020304
  • خبرنگار : 71662

وزش باد شدید در تهران/ نفوذ غبار از غرب کشور و کاهش دید

وزش باد شدید در تهران/ نفوذ غبار از غرب کشور و کاهش دید

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران، آسمان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد شدید برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در بخش‌های جنوبی و غربی استان و در روز شنبه(۳۱ اردیبهشت) گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در روزهای شنبه(۳۱ اردیبهشت) و دوشنبه( ۲ خرداد) گاهی نفوذ و گسترش گرد وغبار انتقالی از غرب کشور و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

طبق گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) و ورامین با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

آسمان تهران نیز فردا (۳۱ اردیبهشت‌) صاف تا قسمتی ابری همره با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (اول خرداد) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران در ساعت ۱۶ امروز با صدور هشدار نارنجی رنگ از وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و 
 و احتمال طوفان لحظه ای، گردوخاک، در بعضی ساعت ها کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در نواحی غربی، جنوبی و مرکزی، کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما از صبح شنبه تا اواخر وقت شنبه(۳۱ اردیبهشت) در سطح استان خبر داد.

این پدیده جوی احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت، احتمال سقوط اجسام، در بعضی ساعت‌ها خیزش گردوخاک، احتمال نفوذ و گسترش گردوغبار انتقالی غربی، احتمال تاخیر در پروازها را به دنبال دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران مستحکم کردن پوشش گلخانه‌ها و سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم تردد در کنار سازه‌های نیمه‌تمام، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک، اجتناب از قرار گرفتن کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری تنفسی در فضای باز، مدیریت در نگهداری تاسیسات حساس به گردوخاک و پرهیز از سفرهای غیر ضروری را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha