• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1401023120861
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

لزوم همکاری محیط زیست با شرکت‌های دانش‌بنیان برای کاهش مصرف پلاستیک

لزوم همکاری محیط زیست با شرکت‌های دانش‌بنیان برای کاهش مصرف پلاستیک

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت سیاستگذاری جدی را برای مدیریت پسماندها به‌ویژه پسماند استان‌های شمالی کشور به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است و برای کاهش مصرف پلاستیک و کنترل آن باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.

به گزارش ایسنا علی سلاجقه در سی و دومین کارگروه ملی مدیریت پسماند که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها چهارشنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد، اظهار داشت: فرهنگ تفکیک از مبدا و دفع درست زباله اگر در کشور نهادینه شود، به اجرای طرح مدیریت پسماند کمک بزرگی خواهد کرد و رسانه ملی مکلف به فرهنگسازی افزایش مشارکت مردم در بازیافت پسماندها شد. 

وی افزود: در چارچوب سیاستگذاری‌ها برنامه منطقه بندی مدیریت پسماند باید تعیین شود تا بر اساس آن برنامه‌های اجرایی در نظر گرفته شود. وزارت کشور این امر را بر اساس شاخص‌های تعیین شده و با نظارت دستگاه‌های مسئول انجام خواهد داد. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بر اساس سیاستگذاری‌ها و پهنه بندی که وزارت کشور انجام می‌دهد، وضعیت فعلی را با داشته های گذشته قیاس خواهیم کرد تا به نتایجی برسیم و بعد از اولویت بندی تا پایان سال ۱۴۰۱ محل اعتبار پروژه‌ها تامین خواهد شد.

سلاجقه با تاکید بر این که در جلسه آتی نقش دستگاه های اجرایی مشخص شود، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ظرفیت های استانی و ملی دستگاه‌ها را در نظر بگیرد و در بازه زمانی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴  اعتبارها تامین تا کارها عملیاتی شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این جلسه، وزارت کشور به ارائه برنامه جامع و عملیاتی چهار ساله ساماندهی مدیریت پسماندها ویژه استان های شمالی کشور پرداخت همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور درباره اقدامات و برنامه‌های اجرایی خود توضیح داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha