• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401023120918
  • خبرنگار : 71661

روسیه: موشک‌ هسته‌ای ما می‌تواند نیمی از یک قاره متخاصم را نابود کند

روسیه: موشک‌ هسته‌ای ما می‌تواند نیمی از یک قاره متخاصم را نابود کند

رئیس آژانس هوایی روسیه گفت، موشک مافوق صوت هسته‌ای «سارمات» می‌تواند «نیمی از یک قاره» را نابود کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت روزنامه دیلی‌میل، دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی «روسکاسموس» روسیه این ادعا را در حضور جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان روسیه مطرح کرد.

او در یک «ماراتن آموزشی فدرال» به نام «افق‌های جدید» ویدئوهایی از چندین راکت استراتژیک روسیه را پخش کرد و در نهایت به موشک عظیم‌الجثه سارمات رسید؛ یک موشک بالستیک قاره‌پیما که قابلیت اصابت به هدف با سرعت بیش از ۴۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را داشته و با نام «شیطان ۲» هم شناخته می‌شود.

او همزمان با پخش این ویدئوها گفت: در اینجا شما پرتاب‌های آزمایشی موشک‌های ما را می‌بینید... کوچک‌ترین‌هایشان در رژه میدان سرخ به نمایش درآمدند، اما بزرگ‌ترها در میدان سرخ جا نمی‌شدند، چون خیلی بزرگ هستند!

او گفت: چنین موشکی (سارمات) می‌تواند نیمی از خاک یک قاره بزرگ را - که ممکن است ما به دلیل سیاست‌های خصمانه‌اش دوست نداشته باشیم - نابود کند.

روگوزین تصریح کرد که موشک «توقف‌ناپذیر» سارمات در پاییز سال جاری به خدمت گرفته خواهد شد. وی افزود: همچنین در حال ساخت موشک‌های «اسکندر» و موشک مافوق صوت «کینژال» هستیم.

این تهدید روگوزین به حمله هسته‌ای، تازه‌ترین مورد از لفاظی‌های این چنینی مقامات روسی است. این در حالیست که برخی کارشناسان می‌گویند که روسیه با آنچه که آنها "تهدیدهای هسته‌ای" می‌نامند، قصد دارد عملکرد ضعیف ارتش کشورش در جنگ با اوکراین را مخفی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۵:۲۰

که چی همش دم از موشکهاشو ونابود جهان حرف میزنه ازبس تحت فشار قرار گرفتن هی ... میکنن فقط یاد گرفتن تهدید بکنن یادش نیس که خودش هم درامان نخواهد ماند به همان نسبت هم نابود میشه مثلا روسیه ازموشکهای اتمی خودش استفاده میکنه اونوقت آمریکا وبقیه که میشنن یقول دوقول بازی میکنن کثیف تر وموذی تراز این روس ها کسی نیس یعنی آشغالن به تمام معنا وآدمکش وجنایتکار

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۷:۱۳

برو گمشو دلقک عقب مونده

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۵:۲۵

اینها هم زیاد خواب میبینن و یادی در رویاهاشون سیر میکنن طرز تفکرشون عینهو هیتلر نازی میمونه که میخواست همه دنیا را زیر سلطه خودش قرار بده آخر هم به نیست ونابودی تبدیل شد واقعا این روس ها چی فکرکردن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۶:۲۱

خدا لعنتشون کنه..خبیث از از اینا نیست رو این کره خاکی..وای به حال ما که بخواهیم به اینا تکیه کنیم..

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۹:۴۰

تو خودت و ناراحت نکن، من خودم روسیه رو نابود میکنم که دم از موشک نزنه😁😁

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۵:۴۶

این مثل اینکه نمیدونه خیلی ها بمب اتم دارن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۵:۵۲

به نظرم که آقای روگوزین چرند زیادمیگه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۶:۴۹

جواب آمریکا و غرب کثیف که از رژیم آدمکش زلنسکی دلقک حمایت می‌کنند همین است و بس . آمریکا خطا کنه میره رو هوا بعدش هم هر چی میخواد بشه !!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۴:۵۵

انقدری که تو داری سنگ روسیه جنایتکارو به سینه میزنی خود معاونهای پوتین جنایتکار و افراد مزدوری مثل رجب صفروف هم به سینه میزنن!

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۶:۵۵

درود برسلطان پوتینه عزیز بتازون وباهمین دست فرمون بروجلو

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۲:۲۸

روسیه کثیف نیست ،این غربی ها و غرب پرستها کثیف هستند که جنایت آمریکا و متحدانش را نمی بینند ،در ضمن اولین کشور در دنیا آمریکا از سلاح هسته ای استفاده کرد .

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۷:۱۳

این روسیه کثافت تا خودشو در معرض خطر میبینه سریع با موشکها و بمبهای اتمیش شروع میکنه به خط و نشون کشیدن. حالا گیرم که این کار رو هم کردی، چند نفر انسان اونوقت از بین میرن اونم بخاطر جاه طلبی های روسیه کثیف و پوتین کثافت تر کمونیست بی دین

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۶:۱۶

زر نزن روسیه مسیحیه اون وقت تو دین نداشتی اونا داشتند زنده باد پوتین مسیحی گور بابای غربگدا ها

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۷:۱۸

کشوری که توسط مجموعه جهان به اصطلاح متمدن غرب محاصره اقتصادی و تهدید نظامی است ناچار است توان خود را نشان دهد تا ناتو بداند برنده ای در یک جنگ تمام عیار وجود نخواهد داشت .این "سحر" که در واقع اسمش باید "مسخره " باشد انقدر شعور ندارد که از جهان سیاست سر در بیاورد او فقط وظیفه دارد روس هراسی و فردا چین ستیزی را تبلیغ کند

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۴:۴۸

ساندیس بیارم میل کنی تا خنک شی آقا فرید؟!!

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۸:۰۱

اونا هم دارن وشمارو نابود میکنن بعد میماند افریقا وامازون ودوباره عصر حجر شروع میشود.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۲۰:۳۰

موشک های هسته غربی ها هم میتونه ، کل روسیه رو بفرسته زیر آب !!! این ابله ها کسایی و تهدید میکنند که خودشون بمب اتم دارند !!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۲۰:۵۲

سوئد و فنلاند و ژاپن که بمب اتم ندارند

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۲۱:۲۸

عملکرد ضعیف!؟ دیدگاه نویسنده بسیار خام است، بجای تکرار صحبتهای آمریکایی ها و اروپایی ها، کمی مطالعه کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید، فراموش نکنید که آمریکا و انگلیس در جنگ اوکراین ذینفع و حتی عامل هستند و بیطرف اخبار نمی‌گویند.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۴:۵۰

تو حسن کوچولوی وزیر بهتر بود میرفتی سخنگوی صدا و سیما میشدی تا اینکه بیای اینجا اظهار نظر کنی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۱:۱۵

مگه این روسها چکارت کردن که اینقدر ازشون ناراحتی سحر؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۴:۳۰

روسیه و روسیه چی ها پدر ملت ایران رو در آوردند. دو تا عهدنامه به ایران خوروندند و ایران رو تکه پاره کردند. زمان جنگ دوم جهانی ایران رو اشغال کردند. راستی روسیه به شما چه خوبی کرده؟ اصلا شما کجا و کی به دنیا اومدین؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۶:۱۷

همش زر می زنه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۰:۲۵

احساسات مردم بی دفاع روبایددرنظرگرفت.سحرخانم هم ازاین قاعده مستثنی نیست متشکرم دوستان.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۲:۱۴

پوتین دوست دارم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۱۰:۲۶

معلومه خیلی پوتینو دوستش داری! سفارشتو بهش میکنم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۵:۲۶

سنگ بزرگ علامت نزدن هست ضعف یک کشور در جایی بروز میدهد که دست به رخ کشیدن آخرین هربه هایش میزند و قدرت نمایی میکند انسان کشی هنر نمیخواهد فقط لازم است بفهمی که انسان نیستی اگر انسان نباشی هر ظلمی و هر جنایتی رو میتواند انجام دهد چون در مقابلش انسان قرار گرفته اگر روزی که مقابلش از جنس خودش باشد بدانید که نمیتواند اربده کشی کند انسان کشی را متوقف کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۰۳:۲۲

انسان کشی را ملی گرایان اوکراین که تحت حمایت غرب هستند شروع کرده اند و روسیه در دفاع از مردم روس تبار شرق اوکراین عملیات ویژه انجام داده ! ۱۴۰۰۰ نفر در دونباس قتل عام شدند آنها انسان نبودند ؟ التماس تفکر

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۷:۵۷

روسیه به همه خواسته هایش تا هم اکنون در اوکراین رسیده و برنامه هایش طبق نقشه و بطور سیستماتیک در حال انجام است وقتی صحبت از شکست روسیه در اوکراین میشود بی درنگ بیاد آن میافتم که شهر گناوه در استان بوشهر میتواند ارتش ترکیه را شکست دهد ، درود بر پوتین کبیر

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۱:۲۵

اگر بمب اتم نسازیم باید منتظر تهدید اتمی اسرائیل باشیم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۰۲:۳۱

هیچ پخی نیستید اوکراین خوب جلوتون قد علم کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۶:۳۸

گفتنِ اینا جیگر میخاد. کاریکه روسیه میکنه عملیات نظامیه و لفاظی و تهدید نیست.طرف مقابل؛ کنگره و سیا و پنتاگون از آمریکا و مشابه تو انگلیس و ژاپن و فرانسه و کاندا و استرالیاست. از همه مهمتر اونا همشون جفت کردن و جرأت جواب ندارن و کارهای احمقانه میکنن مثل بایدن تو آمریکا و انگلیس و فرانسه از لحاظ تقویت تروریست و سخاوت تو دادن اسلحه. حمایت کنید اگه دارین.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۵ ۰۲:۰۰

حرف حق زدید . درود بر شما

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۲۰:۱۴

غلط زیادی کردی شما...آمریکا شما و نوکران شما رو نابود می کنه