• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401023120947
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

پلاک «ما می‌توانیم» رمز پیروزی در عملیات بیت‌المقدس بود

پلاک «ما می‌توانیم» رمز پیروزی در عملیات بیت‌المقدس بود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: آنچه در عملیات بیت‌المقدس نمود داشت، پلاک ما می‌توانیم بود که رزمندگان ما با دارا بودن چهار قرارگاه با وحدت رویه و روحیه‌ی مقاومت، ایثارگری و شهادت طلبی پیروز شدند.

امیر دریادار رضا عباسی روز شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه، در نشست خبری به مناسبت سوم خردادماه، اظهار کرد: ایمان و توکل به خدا در تمامی نیروهای مسلح عملیات بیت‌المقدس وجود داشت و مولفه بعدی، هدایت فرماندهی معظم کل قوا بود که با رهبری فرزانه بر مبنای قرآن، انقلاب و سیره ائمه اطهار(ع)، وحدت را ایجاد کردند و سبب شدند تا پیروزمندانه این زمان را پشت سر گذاریم.

وی ادامه داد: موضوع بعدی، وحدت نیروهای مسلح بود که ارتش و سپاه همه واحد بودند و هدف اصلی آنها پیروزی در عملیات بیت‌المقدس بود تا خونین شهر را دوباره به خرمشهر تبدیل کنیم.

وی افزود: ما می‌توانیم از عملیات‌های دوران دفاع مقدس استفاده کرده و الگو سازی کنیم تا وحدت میان نیروهای مسلح و سه قوه ایجاد شود چراکه هر جایی افتراق وجود داشته باشد، شاید پیروزی به دست آید اما به زودی از دست می‌رود.

امیر دریادار عباسی خاطرنشان کرد: برنامه‌های امسال سالروز آزادسازی خرمشهر طبق دستورالعمل‌های معظم فرماندهی کل قوا، تمامی مناسبت‌های جبهه مقاومت و دفاع مقدس امسال را تقدیم دستگاه‌ها کردیم و هدف اصلی این برنامه‌ها این است که آنها باید راهبرد داشته باشند.

وی یادآور شد: توکل به خدا در عملیات بیت‌المقدس سبب پیروزی شد که راهبرد اصلی تبیین فرماندهی ولایت فقیه و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها بود؛ ما در یک سنگر مشترک هستیم و همه باید آن را تبیین کنیم، تبیین وجود دارد اما هر گفتنی جهاد نیست و جهاد تبیین تلفات دارد.

وی گفت: تبیین نقش ولایی رهبری، تبیین وحدت نیروهای مسلح در تمامی ابعاد، نقش حماسی و وحدت همه‌ی اقشار مردم، نهادینه سازی روحیه‌ی ایثار و مقاومت، تبیین رفتار ایثارگران به‌عنوان الگوی عاشورایی، تبیین نقش عملیات بیت‌المقدس و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از مهمترین راهبردهای ما در اجرای برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اضافه کرد: جلسه‌ی هماهنگی برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی عملیات بیت‌المقدس به ریاست استاندار محترم و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با حضور معاون سیاسی امنیتی استان و مدیران کل برگزار شد و شش راهبرد را در نظر گرفته و دستورالعمل‌های لازم به سراسر استان ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: هدف اصلی در اجرای برنامه‌های امسال، پرداختن به کودکان، نوجوانان و جوانان است تا توجه ویژه‌ای به کودکان، نوجوانان و جوانان داشته باشیم و بخشی از برنامه‌ها را توسط آنها اجرا کنیم.

وی در رابطه با برنامه‌های تدوین شده برای سالروز آزادسازی خرمشهر در استان، بیان کرد: دیدار فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی در دوم خرداد ماه، عطر افشانی مزار شهدا، همایش جلوه‌های شهیدان باکری و سلیمانی در مدیریت شهری، افتتاح فاز اول اولین مرکز آزمون آلایندگی موتورهای دیزلی در سطح کشور، رونمایی از کتاب لاله سرخ، تلفیق کارهای جهادی در حوزه‌ی صنعتی و دفاع مقدس و همایش مهم و سراسری فاتحان خرمشهر از جمله برنامه‌های ما به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

امیر دریادار عباسی در خصوص آخرین وضعیت پارک موزه دفاع مقدس تبریز گفت: تملک اراضی بر عهده‌ی شهرداری است و هرگونه احداث و بهره برداری با نظارت اداره کل حفظ آثار انجام می‌شود که امیدواریم ظرف چند ماه آینده مشکلات مالکیت آنجا برطرف شود و پارک تحویل اداره کل شده و طرح جامع و کلی اجرایی شود.

وی همچنین ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی کم‌نظیرترین باغ موزه کشور خواهد بود و در بحث جهاد سازندگی و سنگرسازان بی‌سنگر عملیات را تشریح می‌کند. 

به گزارش ایسنا، وی در پایان یادآور شد: دانشنامه‌ی آذربایجان شرقی در دفاع مقدس نیز در دست تدوین است و ۲۵ نفر بر روی آن کار می‌کنند که اکنون ۲۷ درصد پیشرفت دارد و سپس به تهران رفته و به دانشنامه‌ی کشوری تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha