• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401023120958
  • خبرنگار : 30188

چمن مصنوعی یک انتخاب مناسب

چمن مصنوعی یک انتخاب مناسب

همه ما می دانیم امروزه مشکل کم آبی در کشورمان با بحران روبرو است. کم شدن ذخایر آب زیر زمینی و عواقب آن مسئله مهم این روزهای کشور محسوب می شود. یکی از عواقب آن می تواند کم شدن فضای سبز و افزایش آلودگی هوا باشد پس چه بهتر که در مصرف آب هر چه بیشتر صرفه جویی کنیم و تا جای ممکن انتخاب های مناسب و عملکرد درست داشته باشیم تا بتوانیم از این مایه ی حیات بهره ببریم.

به گزارش ایسنا به نقل از اطلس گراس، استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی یک انتخاب مناسب و سازگار با محیط زیست است. با استفاده از چمن مصنوعی در کاربردهای متفاوت می توان به میزان زیادی در مصرف آب صرفه جویی کرد.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که از نظر ظاهری بسیار شبیه به چمن طبیعی می باشد. این کفپوش از یک سری الیاف سبز رنگ دوخته شده به یک لایه و محکم شدن آن توسط لایه بکینگ تشکیل شده است. جنس الیاف چمن مصنوعی از پلیمرهای پلی اتیلن و پلی اورتان می باشد. این الیاف به شکل های متفاوت با سطح مقطع مختلف و در رنگ های گوناگون برای کاربردهای خاص تولید می شوند. چمن مصنوعی هایی که تولید می شوند در دو دسته چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزئینی قرار می گیرند که هر کدام از این دسته ها شامل چمن مصنوعی های گوناگونی می باشد تا آن را برای کاربرد خاص متناسب سازد.

چمن مصنوعی ورزشی:

چمن مصنوعی های ورزشی برای ورزش هایی مانند چمن مصنوعی فوتبالی، چمن مصنوعی فوتسال، چمن مصنوعی گلف، چمن مصنوعی راگبی و ...  طراحی و تولید شده اند. برای مثال چمن مصنوعی فوتبالی می بایست دارای الیافی با ارتفاع 50 تا 55 میلیمتر باشد تا حرکت توپ روی آن به درستی انجام گیرد و روی چرخش توپ تاثیر منفی نگذارد. همچنین می بایست چمن مصنوعی به گونه ای طراحی شود تا از مصدومیت و ایجاد جراحت در بازیکنان جلوگیری شود و میزان صدمات را به حداقل برساند. در چمن مصنوعی های فوتبالی برخلاف چمن مصنوعی تزئینی از پر کننده هایی چون سیلیس و گرانول استفاده می شود تا چمن ایستایی بیشتری در برابر ضربات داشته باشد.

چمن مصنوعی یک انتخاب مناسب

چمن مصنوعی تزئینی:

چمن مصنوعی تزئینی یا همان چمن مصنوعی دکوراتیو یک متریال مهم در طراحی دکوراسیون داخلی و محوطه سازی به شمار می رود. چمن مصنوعی تزئینی دارای ارتفاع الیاف گوناگون از 8 میلیمتر تا 45 میلیمتر با تناژ رنگی مختلف می باشد که آن را برای کاربردهای گوناگون مناسب کرده است. چمن مصنوعی تزئینی را می توان برای دیوار تی وی ست به عنوان چمن مصنوعی دیواری و یا استفاده از آن در لابی ساختمان ها، کفپوش ادارات، محیط کار، منزل، مهد کودک، مدرسه، بالکن، تراس، روف گاردن، رستوران، کافه، فروشگاه، ویترین مغازه، نمایشگاه، باغ ، ویلا، حیاط، ورودی منزل و دیگر مکان ها مورد استفاده قرار داد.

چرا چمن مصنوعی مناسب تر از چمن طبیعی است؟

چمن مصنوعی به دلیل سازگار بودن با محیط زیست و عدم نیاز به آبیاری و دیگر مزایا انتخاب بسیار مناسب و جایگزین خوبی برای چمن طبیعی است. هیچ کفپوشی زیبایی، شادابی، ماندگاری و امنیت چمن مصنوعی را نخواهد داشت. چمن مصنوعی نصب سریع و آسان داشته و نیاز یه کاشت بذر و کود دهی، سم پاشی، چمن زنی، کندن علف های هرز و آبیاری نداشته و در سریع ترین زمان ممکن زیبایی خیره کننده ای به فضای شما خواهد بخشید. چمن مصنوعی مقاوم به اشعه ماورا بنفش بوده و در برابر تابش نور خورشید به هیچ عنوان دچار پوسیدگی و رنگ پریدگی نخواهد شد و به مدت 10 تا 12 سال بسته به نوع نگهداری و کاربرد عمر مفید خواهد داشت. رنگ سبز چمن مصنوعی انگیزه بخش بوده و انرژی افراد را بالا می برد. همین ویژگی سبب شده تا در باشگاه های ورزشی مورد استفاده قرار گیرد. ضربه گیری فوق العاده ای که چمن مصنوعی دارد صاحبان مهد کودک را بر آن داشته تا از چمن مصنوعی برای محل بازی کودکان بهره ببرند. نداشتن گل و لای در بین چمن مصنوعی باعث شده تا صاحبان حیوانات خانگی در حیاط منزل آن را مورد استفاده قرار دهند. چمن مصنوعی را به راحتی در هر فضایی و بدون هیچ محدودیتی می توان نصب کرد و مورد استفاده قرار داد. با تمام این تفاسیر با انتخاب چمن مصنوعی به میزان قابل توجهی در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد بنابر تمام این دلایل چمن مصنوعی مناسب تر از چمن طبیعی و دیگر کفپوش ها خواهد بود.

چمن مصنوعی یک انتخاب مناسب

نگهداری از چمن مصنوعی

نگهداری از چمن مصنوعی بسیار آسان می باشد و بر خلاف چمن طبیعی نیاز به نگهداری های خاص مثل آبیاری، کود دهی، سم پاشی، چمن زنی و ... ندارد. اما رعایت یک سری دستورالعمل باعث می شود تا چمن مصنوعی شما همیشه مثل روز اول سبز و شاداب باقی بماند و صد البته عمر طولانی تری داشته باشد. برای این که چمن مصنوعی همیشه شاداب به نظر برسد و از لحاظ ظاهری شبیه به چمن طبیعی باشد بهتر است ابتدا ذرات درشت آشغال و شاخ و برگ گیاهان را از روی آن توسط چنگک یا جارو جمع آوری کنید. سپس توسط یک دمنده الکتریکی ذرات ریز و گرد و غبار را از سطح آن جدا نمایید. برای این که چمن مصنوعی کدر به نظر نرسد و براقیت داشته باشد می توانید آن را توسط آب شستشو دهید.( به هیچ عنوان نگران تجمع آب در زیر چمن مصنوعی بر اثر بارش باران و یا شستشو نباشید. در لایه زیرین چمن مصنوعی و یا همان بکینگ منافذی جهت زهکشی و عبور آب تعبیه شده تا از تجمع آب و ایجاد باکتری و بوی نا مطبوع جلوگیری شود البته با نصب صحیح چمن مصنوعی به هیچ عنوان چنین مشکلی به وجود نخواهد آمد) در آخر الیاف چمن مصنوعی را توسط فرچه چمن مصنوعی شانه زده تا الیاف ایستایی خود را را حفظ کند و به یک جهت متمایل نشود. متمایل شدن الیاف و خوابیدن آن به یک جهت چهره و ظاهر نا خوشایندی به چمن مصنوعی می بخشد. در هنگام انتخاب چمن مصنوعی توجه داشته باشید هر چه تراکم آن بیشتر باشد کمتر دچار له شدگی و خوابیدن الیاف می شود.

قیمت چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی ارزان تر از دیگر انواع کفپوش و چمن طبیعی می باشد. چمن مصنوعی به واسطه عمر طولانی ای که دارد و نیاز به هیچگونه مراقبت و نگهداری پر هزینه نمی باشد برای شما ارزان تر از هر کفپوش دیگری خواهد بود.

چمن مصنوعی های تولید شده و موجود در بازار داری ویژگی های متفاوتی می باشند که هر کدام از این ویژگی ها تاثیر به سزایی بر قیمت چمن مصنوعی خواهد گذاشت. عواملی که تعیین کننده قیمت چمن مصنوعی می باشند شامل متراژ، جنس، بکینگ، زهکشی، تراکم، دیتکس، ارتفاع الیاف، نوع بافت، وزن چمن مصنوعی، رنگ، برند، کشور سازنده و... است. هر کدام از این موارد می تواند بر قیمت چمن مصنوعی تاثیر بگذارد. برای مثال چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف 8 میلیمتر نسبت به چمن مصنوعی با ارتفاع 50 میلیمتر از قیمت کمتری برخوردار خواهد بود. هر چه میزان ارتفاع الیاف بلندتر باشد به این معنی است که متراژ الیاف به کار برده شده بیشتر است و به طبع قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.  لیست قیمت دقیق چمن مصنوعی را می توانید در سایت اطلس چمن گستر و در صفحه قیمت چمن مصنوعی مشاهد کنید. لازم به ذکر است تمامی قیمت های درج شده در این لیست بروز می باشد. همچنین شما می توانید در لیست قیمت چمن مصنوعی از تخفیفات شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن مطلع شوید.

خرید چمن مصنوعی

همانطور که در بالا اشاره کردیم چمن مصنوعی با مزایا و طول عمر بالایی که دارد یک نوع سرمایه گذاری برای شما محسوب خواهد شد به شرط این که چمن مصنوعی با کیفیت را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. مهمترین نکته در خرید چمن مصنوعی این می باشد که شرکتی که از آن چمن مصنوعی را تهیه می کنید تضمین کننده کیفیت و قیمت چمن مصنوعی باشد.

شرکت اطلس چمن گستر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در فروش و نصب انواع چمن مصنوعی تزئینی و چمن مصنوعی ورزشی آماده ارائه خدمات در زمینه چمن مصنوعی می باشد. برای خرید چمن مصنوعی می توانید از طریق تماس با شرکت اطلس چمن گستر مشاوره رایگان در این خصوص دریافت کرده تا انتخاب صحیح تری داشته باشید. تمامی چمن مصنوعی های شرکت اطلس چمن گستر دارای ضمانت 5 ساله می باشند. همچنین با مراجعه به سایت اطلس چمن گستر به نشانی www.atlaschaman.com تمامی محصولات و انواع چمن مصنوعی های این شرکت را مشاهده و ویژگی و قیمت های آن ها را با یک دیگر مقایسه نموده و با توجه به کاربری مورد نظر و فضا مناسب ترین چمن مصنوعی را انتخاب نمایید.

همه‌ی چمن مصنوعی های موجود در شرکت اطلس چمن گستر تمام ویژگی هایی که یک چمن مصنوعی خوب و استاندارد باید داشته باشد را دارا می باشند. خرید چمن مصنوعی با ویژگی های خوب و عالی باعث کارایی و ماندگاری بالا و در نهایت رضایت خاطر مشتری می شود. هدف شرکت اطلس چمن گستر جلب رضایت مشتری و ارائه محصولات با کیفیت و خدمات حرفه ای می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha