• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401023120964
  • خبرنگار : 30188

علی‌بابا یا علی‌اکسپرس؛ کدام بهتر است؟

علی‌بابا یا علی‌اکسپرس؛ کدام بهتر است؟

در دنیای معاصر و به خصوص پس از شیوع کرونا، تجارت الکترونیک رشد فزاینده‌ای را تجربه کرده تا جایی که به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل شده است. کشور چین در صنعت تجارت الکترونیک نقش تاثیرگذاری را ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاهان همراه، علی‌بابا و علی‌اکسپرس، دو پلتفرم مهم جهانی برای خرید از چین هستند که در سال‌های اخیر تا حد زیادی به موفقیت هزاران تجارت الکترونیک کمک کرده‌اند. علی بابا و علی اکسپرس شرکت‌های خواهری هستند که توسط مالک آن‌ها، یعنی AliBaba Group اداره می‌شوند.

گروه علی‌بابا از سردمداران خرده‌فروشی آنلاین در جهان است. با این‌ حال این دو پلتفرم با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و برای جامعه‌ی مخاطب متفاوتی عرضه شده‌اند. در این مطلب قصد داریم به تفاوت علی‌بابا و علی‌اکسپرس ۲ سایت خرید از چین و مقایسه‌ی آن‌ها بپردازیم تا خریداران و تاجران عزیز به درک روشنی از اینکه کدام پلتفرم برای نیازهای آنها مناسب است برسند.

تفاوت‌های اصلی علی‌بابا و علی اکسپرس

علی‌بابا و علی اکسپرس خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند، اما در عین‌حال، هر کدام هدف منحصربه‌فرد خود را دنبال می‌کنند. تفاوت اصلی آن‌ها مربوط به ماهیت تراکنش‌هایی است که مناسب برای هرکدام از این دو پلتفرم است. علی‌بابا یک پلتفرم B2B است که تراکنش‌های بین مشاغل را انجام می‌دهد. علی اکسپرس یک پلتفرم  B2C  است که واسطه‌ی معاملات بین مشاغل و مصرف‌کنندگان است.

قیمت محصولات در سایت علی بابا بسیار پایین است و به همین دلیل، بسیاری از خریداران، فارغ از این که کسب‌وکار باشند یا نباشند، جذب علی بابا می‌شوند. اما لازم به توجه است که بر اساس قوانین علی بابا، برای خرید از علی بابا یک کفِ خرید مشخصی در نظر گرفته شده است. یعنی خریداران برای خرید محصولات مورد نظرشان به قیمت عمده، باید به‌صورت عمده خرید کنند.

از طرف دیگر، علی اکسپرس به‌عنوان جایگزینی برای علی بابا برای خریدارانی که تمایلی به خرید عمده ندارند طراحی شده است. محصولات در پلتفرم علی اکسپرس علاوه بر این که قیمت‌های نسبتاً پایینی دارند، اما خرید از علی اکسپرس مستلزم حداقل مقدار سفارش و خرید نیست.

لازم است به مسئله‌ی کارمزد در علی بابا و علی اکسپرس نیز بپردازیم. فروشندگانی که تمایل به فروش محصولات خود در علی بابا و علی اکسپرس دارند، در علی بابا برای اکثر تراکنش‌ها صفر درصد پرداخت می‌کنند، درحالی‌که فروشندگان علی اکسپرس تا ۸ درصد کارمزد پرداخت می‌کنند.

کدام گزینه از بین علی بابا و علی اکسپرس بهتر است؟

اگرچه این پلتفرم‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، اما در عمل هیچ‌کدام بهتر یا بدتر از دیگری نیستند. این که کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است، نیاز به توجه شما به این مسئله دارد که کدام یک از این دو پلتفرم بهتر می‌تواند نیازهای شما را به‌عنوان خریدار یا واردکننده‌ی عمده (کسب‌وکار) برطرف کند. مصرف‌کنندگان بهتر است از علی‌اکسپرس خرید کنند و کسب‌وکارها بهتر است محصولات موردنظر خود را از علی بابا تهیه کنند.

اگر تصمیم به خرید تکی یا تعداد کم از محصولات موردنظر دارید، علی اکسپرس گزینه‌ی بهتری برای شماست. علی اکسپرس در اصطلاح تخصصی‌تر، یک پلتفرم B2C است و از این نظر مشابه پلتفرم‌هایی مانند تائوبائو، 1688 و غیره است.

اگر صاحب کسب‌وکار هستید و تصمیم به واردات عمده محصولات موردنظر خود دارید، علی بابا گزینه‌ی بهتری برای شماست. علی بابا در اصطلاح تخصصی‌تر، یک پلتفرم B2B است و از این نظر مشابه پلتفرم‌هایی مانند آمازون، Made in China، و غیره است.

شرکت سپاهان همراه با بیش از 25 سال تجربه در حوزه‌ی خرید و واردات از چین و دارابودن دفاتر فعال در گوانگژو و شنژن، آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما تجار و خریداران گرامی در زمینه‌ی خرید از علی بابا و علی اکسپرس است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha