• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401023121018
  • خبرنگار : 71415

قانونگذار روس: آمریکا درباره ابولا و آبله در آزمایشگاه‌های اوکراین تحقیق می‌کرد

قانونگذار روس: آمریکا درباره ابولا و آبله در آزمایشگاه‌های اوکراین تحقیق می‌کرد

یک قانونگذار ارشد پارلمان روسیه در اظهاراتی، انجام تحقیقات غیرقانونی تحت مدیریت آمریکا درباره ویروس‌های ابولا و آبله در آزمایشگاه‌های زیستی اوکراین را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، «ایرینا یارووایا» رئیس مشترک کمیسیون پارلمانی تحقیق درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین اظهار کرد که آمریکا درباره ویروس‌های ابولا و آبله در اوکراین تحقیق کرده است.

او در اظهاراتی روز جمعه به خبرنگاران گفت: امروز، ما تجزیه و تحلیلی را ارائه کردیم که نشان می‌دهد آمریکا به ویژه به کدام پاتوژن‌ها در اوکراین علاقه نشان داده است. جدا از پاتوژن‌هایی که از نظر سرزمینی به اوکراین متصل هستند، (آزمایشگاه‌ها) در مورد ویروس‌ها و پاتوژن‌هایی که به لحاظ بومی بسیار دور از اوکراین هستند، مانند ابولا و آبله تحقیق کرده‌اند.

به گفته این قانونگذار، اطلاعات به دست آمده حاکی از "هدف‌گذاری تهاجمی است که اساس این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد، موضوعی که به صورت دوفاکتو توسط وزارت دفاع آمریکا در خاک اوکراین اجرا می‌شود."

یارووایا ادامه داد: متأسفانه، لازم است به طور ویژه تأکید شود خیانتی که رژیم اوکراین علیه مردم خود انجام داد، شهروندان اوکراینی را در مقابل این دستکاری‌ها، آزمایش‌ها و تحقیقات مخفیانه‌ای که آمریکا در خاک اوکراین انجام می‌دهد، عملاً بی‌دفاع کرده است.

وی متذکر شد که سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) به عنوان کارشناس اصلی در نشست روز جمعه این کمیسیون صحبت کرد.

یارووایا خاطر نشان کرد: مایلم تاکید کنم که گفتگویی که ما با رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه داشتیم، همراه با شواهد به دست آمده توسط کمیسیون، شبکه اطلاعات بیولوژیکی ایجاد شده توسط آمریکا در سراسر جهان و اجرای بهره‌برداری نظامی-بیولوژیکی فعال از جهان را کاملا تایید می‌کند.

یارووایا هشدار داد که این اساسا یک "تهدید جدی جهانی" ایجاد می‌کند. به گفته این قانونگذار، هدف اصلی روسیه امروز تضمین حفاظت از منافع ملی خود و امنیت مردم روسیه است.

او خاطر نشان کرد: اما در عین حال، باید جامعه جهانی را ترغیب کند که به طور جدی به عمق این فعالیت بیولوژیکی نظامی مخفیانه و خطرناک که توسط آمریکا اجرا می‌شود، بپردازد. به طوری که اقدامات جامع مربوط به امنیت مشترک، برابر و غیر قابل تفکیک بتوانند توسعه یابند.

یارووایا تاکید کرد: با توجه به تمایز بین استفاده صلح‌آمیز و غیر صلح‌آمیز از تحقیقات باکتریولوژیک و مطالعه سموم، چنین تحقیقاتی باید کاملاً شفاف و کنترل شده باشد. و نباید هیچ سلاح باکتریولوژیکی در جهان وجود داشته باشد. این موضع اصلی روسیه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۱۶:۲۰

هر روز با یک چرندیات جدید ملت و سرگرم می‌کنند روس ها.....

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۶:۱۴

زر نزن غربگدای آشغال