• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401030100046
  • خبرنگار : 50038

بازار و تامین اقلام اساسی ملایر زیر ذره بین اتاق اصناف ‏

بازار و تامین اقلام اساسی ملایر زیر ذره بین اتاق اصناف ‏

ایسنا/همدان عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ملایر گفت: برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی، ‏حفظ بازار و تامین اقلام اساسی در دستور کار اتاق اصناف ملایر قرار گرفت تا در نظام قیمت ‏‏‌گذاری و تامین برخی از اقلام از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود‎.‎

احمد تیموری در گفت‌وگو با ایسنا؛ افزود: به منظور جلوگیری از بروز مشکل در بازار، بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی ملایر در قالب‌ چندین تیم اکیپ بازرسین اصناف با همکاری فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره صمت، اماکن، شبکه بهداشت، تعزیرات و بسیج اصناف به‌ شکل روزانه در دو شیفت صبح و بعدازظهر در بازار حضور یافته و از واحدهای مختلف صنفی بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا علاوه بر تذکر به واحدهای صنفی، واحدهای متخلف به اداره تعزیرات حکومتی معرفی می شوند، اظهارکرد: در همین راستا ۳۳۲ فقره بازرسی انجام گرفته و ۲۲ واحد متخلف شناسایی شد.

تیموری با بیان اینکه ارزش ریالی تخلفات حدود یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ملایر با بیان اینکه ۷۰ فقره شکایت هم مورد بررسی قرار گرفت که تعدادی از آنها به تعزیرات حکومتی معرفی شده، خاطرنشان کرد: هدف از این گشت های ویژه تامین اقلام اساسی و مبارزه با احتکار، کنترل بازار و اتخاذ تمهیدات لازم بوده است.

جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها

تیموری افزود: آنچه در این میان اهمیت بالایی داشت، نحوه نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها به ویژه اقلام و کالاهای اساسی و توجه به کیفیت کالاهاست که اتحادیه ها و اتاق اصناف در این زمینه هم اقدامات لازم از جمله تشدید نظارت بر بازار را انجام داده اند.

بازار و تامین اقلام اساسی ملایر زیر ذره بین اتاق اصناف ‏

 وی بیان کرد: با حذف ارز ترجیحی از نهاده دامی، قیمت گروه‌های کالایی مرغ و تخم مرغ، لبنیات و روغن افزایش یافته است و به قیمت‌های جدید عرضه می‌شود که اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای نرخ حداکثری فروش ۹ قلم کالای اساسی برای مصرف کننده را در سراسر کشور اعلام کرده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ملایر یادآورشد: به غیر از کالاهای نامبرده، افزایش هر نوع کالای دیگر غیرقانونی است که در صورت مشاهده گران فروشی و گزارش مردمی در این زمینه، بازرسان بلافاصله در محل حضور یافته و با فرد متخلف برخورد قانونی می کنند.

وی ادامه داد: گشت‌های مشترک بازرسان اتاق اصناف با تعزیرات، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت معدن و تجارت افزایش زیادی یافته است و بسیجیان اصناف نیز برای رسیدگی بیشتر به محلات نقاط مختلف شهر حضور دارند.

تیموری افزود: هم‌ اینک با کنترل‌های انجام شده در سطح شهر ملایر توسط گشت‌های مشترک به همراه اتاق اصناف فراوانی مرغ و تخم‌ مرغ آشکار است و حتی مازاد این اقلام نیز وجود دارد، به طوریکه فروشندگان آماده هستند آنها را به قیمت تمام‌شده و بدون سود قانونی عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار کشور، در راستای تقویت جریان تامین و توزیع کالاهای اساسی شامل روغن نباتی، گوشت ‌مرغ، تخم‌ مرغ و لبنیات، کالاهای مذکور مربوط به تولید قبل از ۲۲ اردیبهشت ماه و بعد از آن باید با قیمت های جدید عرضه شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ملایر گفت: با توجه به ابلاغ دستورات جدید مسئولان، برخوردها با متخلفان در سطح بازار شدید است، بنابراین انتظار داریم صنوف مختلف سعی کنند ضوابط را در فروش اقلام رعایت کنند.

پلمب نانوایی های متخلف

تیموری توضیح داد: با توجه به ساعت کاری نانوایی‌ها، هیچ نانوایی حق تعطیلی بدون مجوز را ندارد، در غیر اینصورت به دلیل تعطیلی غیرمجاز پلمب و جریمه می شود، که در این راستا طی ۳۷ گشت بازرسی تیم بازرسین جهاد کشاورزی ملایر به همراه اتاق اصناف و بسیج اصناف و با مدیریت فرمانداری ویژه ملایر از عملکرد نانوایان سطح شهر و روستاها، تعداد چهار نانوایی به دلیل تخلف کم‌ فروشی، گرانفروشی، رعایت نکردن ساعت پخت و عرضه آرد خارج از شبکه، پلمب شدند.

 وی بیان کرد: با توجه به نظارت ویژه بر نانوایان و قنادی‌ها، فروشگاه های زنجیره ای، مرغ فروشی ها و خواربار فروشی ها در شهرستان با تخلفات گران فروشی، کم فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت و … در این صنوف به شدت برخورد می شود و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند با شماره تماس ۱۲۴ یا شماره ۰۸۱۳۲۲۲۱۶۴۶ واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha